דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נישׂא בזרמי החיים

נישׂא בזרמי החיים

כשאני פותח מאמר שנכתב על ידי מקובל, אני קודם כל חייב לבדוק את היחס שלי כלפי מחבר המאמר. הוא חייב להיות עבורי סמכות בלתי מעורערת, ואני עצמי קיסם קטן הנישׂא בזרמי המים. אני צריך להיות מוכן ללכת אחריו, כך שאני מסלק את כל הביקורת שלי, ונכלל בתוכו על ידי השׂכל, הרגש והקביעות שלי באופן מוחלט.

עליי לשכוח את כל מה שידעתי עד עכשיו, מפני שזה כבר עוּבַד על ידי המוח שלי, כלומר מקולקל. אני צריך להתנתק מכל הרגשות שלי ופשוט לחדור לרגשות שלו. זהו השלב הראשון של קריאה נכונה של המקור הקבלי, ביטול עצמי בפני מישהו ענק שרוצה להגיש לי משהו עכשיו. מאוחר יותר אני אוכל להפעיל את השׂכל והרגשות שלי, כדי לראות עד כמה אני מתחבר עם החומר הנקרא, מרגיש ומסכים איתו. אך יחד עם זה, אני בכל זאת חייב להיות כלול בתוכו.

עד לא מזמן היה קושי גדול להשׂיג ספריי קבלה, ולכן כל פיסת נייר שנכתבה על ידי מקובל, הייתה נתפסת כגילוי גדול מלמעלה. ולמרות שלא הבנת אף מילה שנכתבה שם, אך דרך השורות האלה השתדלת למצוא את המפתח לרוחניות.

והיום הכול גלוי, הכול רשום, אך בני האדם אינם רוצים לפתוח את הספרים האלה, הרוחניות אינה מושכת אותם. זהו טבע האדם: כשהכול נגיש מידיי, אין זה מושך. אך עבורנו הטקסטים האלה הם כמו אוויר לנשימה…

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 10.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כמה רואות עיניך?
להידבק במקור
השופט הקשוח ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest