דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוצות שנדלקים במעגל הלבבות

ניצוצות שנדלקים במעגל הלבבות

מתוך כתבי רב"ש כרך ב', איגרת ח': "ואחר שכבר השגתי את הלבוש של אהבה, תיכף מתחילים לזרוח בי נצוצי אהבה, והלב מתחיל להתגעגע ולהתאחד בחברי, ונדמה לי שעיני רואות את חברי וכמו כן אזני שומעות את קולם פי מדבר אתם, הידים מחבקות והרגלים רוקדות באהבה ובשמחה יחד עמם במעגל, ואני יוצא מגבולי הגשמיים ואני שוכח שיש מרחק רב ביני לבין חברי והקרקע השטוחה של כמה פרסאות לא תבדיל בינינו, וכאילו חברי עומדים בתוך ליבי ורואים את כל מה שמתרחש שמה, ואני מתחיל להתבייש ממעשי הפעוטים נגד חברי, ואני פשוט יוצא מכלים הגשמיים, שתדמה לעיני שאין שום מציאות בעולם רק אני וחברי. ואח"כ גם "האני" מתבטל ונבלע ונכלל בחברי, עד שאני עומד ומכריז שאין שום מציאות בעולם, רק החברים."

ודאי שאי אפשר להשיג כזה מצב על ידי המאמץ שלי הפשוט. למצב הזה מביא רק האור העליון שפועל במשך זמן רב מאוד, עד שמעורר בנו את הרצון המשותף עם החברים. ואז כולנו נכללים ברשת קשר אחת, וכך כל אחד ירגיש את החברה.

הוא יראה שדווקא זה מהווה את מרכז החיים שלו, שמשם הוא מקבל את כוח החיות וההתפעלות. ובתוך הקשר ההדדי מתגלה לו לאט לאט צורת הבורא. כי על ידי ההשפעה ההדדית החברים מייצבים שדה, שבתוכו, כמו בחומר שמפתח ומגלה, מצטיירת ומתגלה תמונת הבורא.

ולכן, כשאנחנו משיגים את הרצון המשותף, אז ודאי שהמרחק וכל התנאים הגשמיים מפסיקים לפעול. הרצון, זה החומר היחיד שממנו אנחנו על ידי השפעה הדדית מתחילים לייצב ולפסל את דמות הבורא, בכך שמגלים אותו לכולנו. ולכן האדם רואה שחוץ מרשת הקשר הכוללת הזו בין כולם, בעצם לא קיים יותר שום דבר, רק החברים.

ולכן מהסיבה הזאת אנחנו נמצאים במצב כזה, בעולם כזה ודרך הפעולות, המצבים הגשמיים אנחנו יכולים להשיג את העולם הרוחני. אחרת לא היינו יכולים לעשות כלום, אלא רק בדרך הזאת, בעזרת פעולות גשמיות ו"האור המקיף" שמעלה אותנו לפעולות רוחניות. אבל ההתפעלות מגיעה מכלל הקשר בין כולם. ואני חושב, שבמידה כלשהי זה כבר נמצא אצלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חייבים להיכנס למערכת
תעניק אהבה
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest