דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניסיון קשה על ידי תענוג

ניסיון קשה על ידי תענוג

ההתפתחות של האדם לאורך כל הדרך היא מלווה בזה, שהוא מפחד להתחיל ליהנות בעצמו. והוא אפילו לא מפחד מזה שהוא פשוט ייהנה מהאור ויפֵר את הצמצום, מזה הוא יכול להימנע, כאן רק פעם אחת הייתה שבירה. אבל מפחיד אותו, האם יוכל לסבול את התענוגים שיתגלו מההשפעה שלו לבורא.

כי ההרגשה של ההידמות שלו לבורא מביאה תענוג עצום. תענוג עוד יותר גדול להרגיש איך הבורא נהנה ממך, איך שהם דבוקים לאחד שלם. זה כזה תענוג, שאותו מרגיש תינוק מהקרבה שלו לאימו, מאיך שאימא נהנית ממנו והוא ממנה, בכך שמהנים זה את זה.

האדם מרגיש פחד גדול מאוד, כי מתגלים לו תענוגים עצומים: במקום נפש דנפש, מתגלה לו נרנח"י דנרנח"י! זהו אור עצום שמתגלה מהרגשה שהוא משפיע משהו לבעל הבית. כל הנרנח"י נולד מהשפעה לבורא, שמתגלה לאדם. דווקא כאן מרוכזת כל העבודה.

העבודה הרוחנית לא נעשית על הכיבוד עצמו שנמצא על השולחן המלכותי, אלא על הרגשת בעל הבית, ההידמות שלי אליו, על התענוג הזה. כי בזה שמשתדל להידמות לבורא, אני במשהו משתווה אליו. אני כבר נהנה לא רק מזה שאני עושה לו נחת רוח, מאהבתו אליי ומאהבתי אליו, אלא מתחיל ליהנות מהמצב עצמו, מהמעמד שלי.

כאן מתגלים אור ותענוג גדולים מאוד, שלא היו קיימים קודם לכן בנברא: בהחלטות, בהרגשות, בתגובות שלו. ולכן אני צריך תחילה להצטייד בכזה כלי, שנקרא "יראה". אחרת אני לא אוכל לגשת בצורה נכונה לאף פעולה, אלא כל מה שיתגלה מייד ייעלם ללא שום תוצאה.

זה כמו שהייתי שופך יין לתוך שקים והוא מייד היה מחלחל החוצה, או שהייתי ממלא חביות בקמח, ששם הוא היה נרקב. אין מה לעשות, הכול צריך להיות מתאים זה לזה: כל מילוי צריך להישמר בכלי המיוחד שלו.

לכן האדם מפחד שיתחיל ליהנות מגדלות הבורא, מאהבתו ומההדדיות שלו שאותה מרגיש בשתי הוי"ה שדבוקות יחד: הוי"ה דאור ישר והוי"ה דאור חוזר, שמתלבשים זה בזה. מתגלה בהם כזה אור חזק, שאף פעם לא היה קיים במציאות. אם האדם מכין את עצמו לניסיון כזה, אז יוכל לגלות נכון את המעמד של הבורא ולעמוד בו בתכונת ההשפעה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 15.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
פחד שהופך אותנו ראויים לגילוי
עוגה נפלאה עם מילוי רוחני
פרצוף ע"ב הלבבי כל כך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest