דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניסוי שהוזמן על ידי הטבע עצמו

ניסוי שהוזמן על ידי הטבע עצמו

laitman_2012-03-25_381_w.jpg

שאלה: מה תפקיד הקבוצה בדרך שלנו לפיתרון השאלה האמיתית?

תשובתי: הודות לקבוצה האדם שנמצא בניתוק מוחלט מחוקי הטבע האינטגרלי של המערכת, יכול לגשת לבניית המערכת הזאת, ללמוד ולחקור את חוקיה. חכמת הקבלה היא מדע אינטגרלי על הטבע הכולל. אין בה שום דבר מלאכותי או מדומה. כדי ללמוד את החוק הכללי של איזון כל חלקי הטבע, אנחנו צריכים ליצור מעין "מעבדה" ולהשתדל לבנות בה כזאת הדמיה של המערכת. כך זה מתרחש גם במדעים אחרים. אפילו שהמודל שלנו הוא לא אמיתי, אבל בעזרתו אנחנו נתחיל לפחות במקצת להבין את חוקי הטבע והיחסים ההדדיים של חלקיו.

הקבוצה מהווה מעבדה כזאת. ספרי המקובלים הם הוראות העבודה. ואנחנו הם החוקרים, המדענים, שעורכים את הניסויים, לא על עצמנו אלא על הקבוצה, במידת האיחוד שלנו. אילו מאמצים נדרשים מאיתנו? על סמך אילו תנאים? למען איזו מטרה? כל הפעילות הניסיונית שלנו מכוונת למחקר הזה ומתרכזת רק על נקודת האיחוד.בזה אנחנו לא שונים בשום דבר ממדענים אחרים, שדווקא באופן כזה חוקרים את הטבע. ולכן, בעל הסולם כותב, שהפסיכולוגיה המטריאליסטית הניחה, למעשה, את היסודות לפופולאריות של חכמת הקבלה בקרב העָם. כי הפסיכולוגים הרי גם הם עובדים עם קבוצות, שעל בסיסן לומדים את הטבע האנושי ואת טבע החברה. והנה, גם אנחנו יכולים, כמעט באותם המושגים, לייצב ולהסביר את ההמלצות שלנו בעבודה עם החברה ועם כל האנושות. צריך רק למצוא את המילים הנכונות שמובנות לקהל הרחב.

כך או אחרת, זה תואם לחלוטין לעבודת המדענים והפסיכולוגים. כן, אנחנו לומדים על חוקי טבע גבוהים יותר ויחד עם זה יותר עמוקים ונסתרים, שהאדם לא מגיע אליהם בדרך כלל. אבל גם הפיזיקאים לדוגמה, לומדים על חלקיקים אלמנטאריים, שעליהם אין להמונים שום מושג.

במאיץ החלקיקים הגדול הושקעו מיליארדים, עשרות אלפי מומחים, ובניית מתקן טכנולוגי ענק, מה גם, שנלמדים בו יסודות הבריאה שאינם קשורים לתועלת גשמית מיידית. המדענים מקווים לגלות מה התרחש ביקום לפני מיליארדי שנים, אף על פי שאיננו יודעים מה מחכה לנו מחר והמצב בעולם הופך לרע מיום ליום. איפה כאן ההיגיון? ובכל זאת ממשיכים ליישם את הפרויקט הזה.

ואילו אנחנו עוסקים בחכמה העליונה והחשובה, שבאמת מסוגלת להציל את האנושות. הנושא של המחקר טמון בבריאה, בטבע עצמו, שבעצמו "מזמין" את הניסוי הזה מאיתנו, מפני שבו תלוי כל העתיד הטוב שלנו. ולכן אנחנו צריכים למצוא את המילים הנכונות, הדוגמאות החדשות, כדי שבסופו של דבר האנשים יבינו על מה מדובר. וזה יקרה, נקודת המגע בין חכמת הקבלה לבין ההמונים כבר קרובה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 10.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הפסיכולוגיה של הנשמה
חכמת הקבלה – מאברהם ועד ימינו
הנבחרים ללכת לפני כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest