דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניהול של לחץ – חלק ד'

ניהול של לחץ – חלק ד'

לחץ תכליתי

שאלה: קיימים סוגים שונים של לחצים, למשל לחץ מקצועי קשור לעימותים בעבודה, לחץ משפחתי מופיע סביב בעיות במשפחה. לחץ רגשי יכול לנבוע מאיזה שהן חוויות ודאגות חזקות. לחץ פיזיולוגי נובע מטראומות ומחלות, ולחץ פסיכולוגי נובע מאי שביעות רצון מעצמי או מיחסים עם אנשים אחרים. לחץ מידעני נובע מעומס יתר של מידע ולחץ אקולוגי מתנאי מחייה לא נאותים. האם מצב שבו האדם מחפש את משמעות החיים ולא מוצא יכול לעורר ולהזמין לחץ?

תשובתי: בוודאי. הרי לחץ זו הרגשה של חוסר החלטיות, חוסר יכולת לחבר את הרצוי עם המושג. כל דבר קטן יכול להפוך לסיבה ללחץ. אם נניח, אני פותח את המגירה של השולחן ולא מוצא שם את המשקפיים שלי, זה כבר מעורר אצלי סוג של לחץ. לחץ, זה חוסר התאמה בין הרצוי למצוי. ודאי שהחיים היום מורכבים רק מלחצים.

שאלה: יוצא, שהטבע מיקם אותנו מציאות שבה כל הזמן יש לחץ על הרצון. אם נתאר לעצמנו, איך כל רצון מתמלא אזי הסיפוק מושג לעיתים רחוקות, מפני שהרצונות כל הזמן גדלים ונהייה יותר ויותר קשה למלא אותם. לְמה כל זה מוביל?

תשובתי: להכרה, כיצד עלינו להיחלץ מהמצב הזה, במה הוא תלוי, לקראת מה הוא מוביל.

שאלה: האם אני יכול למצוא את עצמי במצב ששום דבר לא לוחץ עליי או שאני לא ארגיש את הלחץ?

תשובתי: לא, מצב כזה חולף בהדרגה ומתחלף בהרגשה שמשהו לוחץ עליך בכיוון מסוים, וללחץ הזה יש התחלה וסוף, יש משמעות, ועליך להשיג ולגלות את המשמעות הזאת, רק אז תוכל להיפטר מהלחץ. לאחר מכן אתה מתחיל להרגיש שהלחץ הזה צריך להביא אותך למצב גבוה יותר, ואתה לא צריך להיפטר ממנו. עליך רק להבין לְמה אתה צריך להגיע. אז זה כבר לא יורגש על ידך כלחץ, אלא כליווי בהתפתחות שלך.

שאלה: יוצא, שהאדם מתחיל להרגיש לחץ פיזיולוגי או פסיכולוגי כתכליתי? מה גם שהם לא רק אישיים אלא גלובליים, למשל משבר פיננסי או מגיפה. אנשים רבים לא מבינים, שיש באירועים האלה איזו שהיא מחשבה.

תשובתי: אנחנו מתקדמים לקראת מצב שבו כולם ימצאו במשבר אחד עצום, מבלי להבין, כיצד להתקיים. מה גם, שלא רק אדם אחד או משפחה אחת, או איזו חברה קטנה ירגישו את זה אלא כל העולם. לזה צריך להביא אותנו נגיף הקורונה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 25.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest