דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסעים אך לא נפרדים

נוסעים אך לא נפרדים

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

שאלה: אני מרגיש שבכנס "קבלה לעם" העולמי יצרנו כלי חדש. עם זאת, בקרוב עליי לחזור לעולם האגואיסטי המוכר לי, ושוב אהיה במגע עם האנשים שאינם הולכים בדרך הרוחנית…

תשובתי: האדם אינו יכול להתקדם אם הוא לא יוצר לעצמו סביבה. כל אחד זקוק לקבוצה, וירטואלית או פיסית, אך היא צריכה להיות סביבה שתשפיע עליו יותר מסביבה אגואיסטית חיצונית. על האדם ליצור סביבה שתכתיב לו מחשבות, רצונות וערכים. אחרת הוא אבוד, כי הוא נוהג בהתאם לאווירה האגואיסטית הכללית. זו הבחירה היחידה שלנו, ואם לא נעשה אותה, לא נצליח להתקדם.

כעת אתה חוזר הביתה לאחר הכנס. היכן נמצאות המחשבות שלך? מה מדאיג אותך? אתה חרד לרגע בו תברח מהקשר עם הסביבה הרוחנית לקשר עם הסביבה הגשמית. האם תצליח למנוע את הפיצוח שאחריו כל מחשבותיך ורצונותיך יהיו בצד השני, בתוך הביצה הכללית? כיצד לא מפספסים את הרגע הקט של המעבר? כך עליך לחשוש, לדאוג, זהו בדיוק הפספוס שלנו שאנחנו משלמים עליו בשנים רבות ובמאמץ רב. כל השאר אינו מהווה בעיה. הבעיה היא כשאתה חוזר הביתה ונרגע: "מצוין, הכנס נגמר, נחזור לחיים הרגילים". וזה הסוף, כל מה שהיה הפך לקליפה.

הפעולה היחידה שתלויה בך היא להיתפס בסביבה הרוחנית, להידבק לקבוצה שנמצאת בקרבה שתשפיע עליך יותר מהסביבה הגשמית. כך גם ילד שמפחד מחזיק במבוגר, ומקווה שזה יציל אותו מכל הצרות. כשהוא תופס את המבוגר ונצמד אליו, הוא בטוח שהכול יסתדר. כך גם עלינו להיצמד לסביבה הרוחנית.

אחרי שאתם עוזבים אל תסיטו את מבטכם מהקבוצה, הקשיבו לה כאילו באוזניכם עדיין נמצאות אוזניות, הזכירו לעצמכם את הרוחניות באמצעות השירים שלנו. לא משנה היכן אנחנו נמצאים ומה אנחנו עושים, ברקע תמיד צריך להישמע משהו קרוב שספגנו מהקבוצה. שיעור המשודר כמעט בשקט מתוך חלון מחשב מוקטן, חודר בכל זאת לתת ההכרה. חובה לבקר בבלוג שלי, אני אומר שם דברים חשובים מאוד, אפילו את התמונות שמפרסמים שם אני בוחר בקפידה. יש לקרוא את הבלוג על בסיס יומי מכיוון שלמחרת החומר מאבד את עוצמתו. כולנו מתאחדים סביב הבלוג ושיעור הקבלה היומי.

לא נדרש מאיתנו מאומה פרט למאמץ, זו הבחירה של הסביבה הטובה יותר. האור עושה את שלו. על כל אחד לדאוג להתחבר לסביבה רוחנית חזקה כדי לא לאבד את הרוח שהוא לוקח עמו מהכנס.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 12.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest