דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחה של אהבה והשפעה

נוסחה של אהבה והשפעה

שאלה: כיצד ניתן להרגיע את האגו שלי שכל שנייה דורש מילוי?

תשובתי: אתה אף פעם לא תוכל בכוחותיך לנצח בתוכך את האגו. ואם נדמה לך שבעבר זה הצליח לך, זוהי אשליה. בעיקרון, אתה באותה הצורה גרמת לסיפוק לרצון ליהנות שלך.

אנחנו עוברים תקופה של הכנה, ובשלב הראשון שלה אנחנו כביכול מצליחים להשׂיג משהו בכוחותינו, איכשהו להתקדם בעזרת ידע, כך שמתגברים על עצמנו. אך בזה הכול מסתיים, והרצון ליהנות שלנו קיבל איזה מילוי. אך ללא הרצון הזה לא היית יכול ללמוד, לרכוש איזה שהם יסודות להתחלת העבודה הרוחנית. במילים אחרות, האגו שלך הוליך אותך. וזה נקרא "שבע שנות שׂובע".

אחר כך פתאום הרגשת התקררות כלפי הלימוד, הכול נמאס לך, "חומר הדלק" נגמר, כבר נכנסת לשלב השני של תקופת ההכנה. האגו שלך כבר לא סוחב אותך לשום מקום, דרוש לך איזשהו תמריץ חדש. ומה הוא? – לימוד עם כוונה וסביבה. עכשיו אתה כבר צריך להתקדם לא לפי הרצון העצמי שלך, אלא לקבל רצון מהקבוצה. והלימוד שלך צריך להיות מכוון לא לרכישת ידע, אלא לבניית כוונה נכונה על הרצון, שאותו אתה מקבל מהסביבה. אתה חייב להתחבר איתם יחד, כדי לגלות את הבורא.

בינתיים אתה עושה את זה לטובת עצמך, אך כשאתה עוסק באופן קבוע בעבודה הזאת, כתוצאה מהשפעת האור אתה מתחיל להרגיש בהדרגה שההשפעה זה טוב. אתה מקבל מהקבוצה רצון להשפעה ומתחיל לדרוש את התכונה הזאת מהלימוד. מפני שההשפעה משחררת אותך מהאגו, מהיצר הרע שלך, מביאה אותך לזה שאתה מתעלה מעל לכל החיים הגשמיים האלה.

מאוחר יותר, הודות להשפעת האור העליון והחיבור עם החברים בקבוצה, אתה מתחיל להבין, שהעיקר הוא לא לגלות את העולם הרוחני או את הבורא, אלא להידבק אליו, לגרום לו הנאה ותענוג, לא למשוך ממנו אלא להשפיע לו. ואז, כשאתה מחבר את כל הפרמטרים האלו לאחד: "ישראל, אורייתא, קוב"ה", בכך שאתה משתוקק לגרום לבורא נחת רוח ותענוג, אתה מקבל נוסחה מושלמת של העלייה הרוחנית שלך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 03.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest