דף הבית / נדבר על עתיד אחר

נדבר על עתיד אחר

הערה: הפסיכואנליטיקאית ופרופ' למדעי המוח של אוניברסיטת סנט פטרבורג, טטיאנה צ'רניגובסקאיה טוענת: "העתיד כבר כאן. זהו עולם אחר, לא אותו עולם שבו חיינו עד לפני חמש שנים. את הילדים המודרניים כדאי ללמד כיצד לאמן את הזיכרון, לשמור על תשומת לב, כיצד לסווג מידע והיכן לחפש מידע אמין, כיצד להתנהג במצבים של לחץ וצרות אין סופיים".

תגובתי: נדמה שטענותיה נכונות, אבל ישנה בעיה: אין צורך בעולם כזה, לא לנו ולא לילדינו. בשביל מה לנו לחיות במתח ואי אמון תמידיים? מדוע עלינו להתכונן לשליליות ומראש לקרב אותה אלינו?

לא, אני רוצה להכין את הילדים לעתיד בהיר. אני רוצה להסביר להם כיצד לעשותו בהיר במקום להכניע את עצמם ל"גורל של הזמן החדש". בעתיד צריך להיות לכולנו טוב.

זה אפשרי, וחכמת הקבלה מסבירה כיצד להשיג זאת בדרך של התקרבות נכונה בין בני האדם בניגוד לאגו. זה מה שהייתי מלמד היום את הילדים. ההתקרבות מעוררת ומזמינה כוחות חיוביים מהטבע, אפילו כאלה שאיננו חושדים שהם קיימים והיא זו שתוביל את האנושות אל האושר.

לילדים, ואפילו לא רק לילדים, צריך להסביר כיצד לבנות קשר הדדי נכון שבו נגלה את הכוח הטוב של הטבע, אנושות טובה, חיים טובים, ביטחון, שמחה, אור. זו צריכה להיות מטרת החינוך שלנו. את זה על הילדים להרגיש, בתוך זה עליהם לגדול. אחרת הם יגדלו להיות אגואיסטים עגומים, סגורים ומתוסבכים, המוכנים לקרב ואסונות.

בכך שאנו מציירים עתיד נכון, עתיד טוב בינינו, אנחנו מעוררים ומזמינים בילדים תכונות וכוחות חיוביים, ואז הם מעוררים ומזמינים לחיים את העולם החדש הזה.

אנחנו בונים את העולם, והוא תוצאה של היחסים שלנו.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.2.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest