דף הבית / הכול על הקורונה / נגיף הקורונה חושף בעיות חברתיות

נגיף הקורונה חושף בעיות חברתיות

שאלה: נגיף הקורונה חשף בעיה נוספת. מצד אחד הטבע כביכול מפריד בינינו, אבל מצד שני אנחנו נאלצים להעביר יותר זמן עם הקרובים לנו. כתוצאה מכך, לאחר סיום המגפה עלה מספר המתגרשים בסין. מה הטבע רוצה לומר לנו?

תשובתי: אני לא ממש מכיר את סין, אבל יכול לומר רק דבר אחד. אם קודם לכן בני אדם עבדו 12 שעות ביממה ואפילו יותר, שזה אופייני לסינים, ואילו בזמן המגפה הם היו צריכים להיות 24 שעות ביממה בבית, אז ככל הנראה זו מעמסה בלתי נסבלת עבורם. הסינים מכורים לעבודה, הם אינם יכולים לחיות כמו האירופאים. אני לא מתאר לעצמי סיני שיושב כל היום בבית ומחליף ערוצי טלוויזיה. הם מאוד מכוונים לאיזו מטרה, לרווח. אבל אם פתאום כל זה הפסיק, ודאי שזה גורר אחריו גירושים או התאבדויות.

שאלה: העניין הוא לא רק בסין. כמות עצומה של בעיות חברתיות מופיעות דווקא במשפחה. הטבע מרחיק אותנו מאנשים זרים, האדם נמצא במשך ימים שלמים עם בני המשפחה. האם ייתכן שיש כאן רמז לכך שעליי לתקן תחילה את היחסים עם הקרובים שלי, מפני שזה פשוט וקל יותר?

תשובתי: קודם כל עלינו פשוט להבין מה לעשות. האדם בימינו לא יודע בשביל מה הוא משתתף בכל המשחק הזה של הטבע. לא מובן לו מה הטבע עושה איתנו ומה מטרתו. האדם רואה שאנחנו מובלים כבר זמן רב באיזו שרשרת של אירועים, אבל הוא לא מבין ולא יודע לשם מה נועדו האירועים הללו ומה מתרחש עימו.

לצד ההתפתחות הטכנולוגית אנחנו מפתחים יחסים משפחתיים, חברתיים ומדיניים, אבל איננו מבינים ולא תופסים את מחשבת הטבע ואת המטרה של הכול. צריך לפקוח לאדם את העיניים ולספר לו לאן מובילה אותנו ההתפתחות שלנו. הרי לא מדובר בהתפתחות עיוורת של הטבע, שלכאורה מתפתח לפי חוקים מכניים. יש בהתפתחות הזו מחשבה, ואי אפשר לעשות שום פעולה אם מלכתחילה לא תיארת אותה בצורתה הסופית פחות או יותר. נדמה לנו, כמו ילדים קטנים, שאם נעשה משהו אז משהו יסתדר. בטבע אין דבר כזה. המחשבה הסופית של הטבע נמצאת בכוונה מראש.

המחשבה היא להביא את כל הטבע לצורה אינטגרלית שבה ההתחלה, כל הפעולות והסוף יתגלו כמשלימים אלה את אלה ומקושרים הדדית לחלוטין. הטבע שואף לאינטגרליות וקשר בין כל חלקיו ודרגותיו. לקראת זה אנחנו מתפתחים. אבל כאשר אנחנו מתנתקים מחוקי הטבע ולא פועלים מתוך הידמוּת, אינטגראליות והדדיות, אז אנו מתחילים להרגיש שהטבע מכוון נגדנו. לכן מופיעים וירוסים למיניהם, מתעוררים הרי געש, נשרפים יערות, מתחוללות סופות וכולי.

מתוך תכנית הטלוויזיה "וירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest