דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נביא, עבודה וייעוד

נביא, עבודה וייעוד

בעל הסולם, מאמר "מצווה אחת":

"אף על פי שמשה רבנו ע"ה, קבל התורה והחוקים לכל הדורות, עד שאין הנביא רשאי לחדש דבר, עם כל זה, נבואתו ניתנה לו אלא לזמן… אלא כל תפקידו הוא להמשיך אותה הנבואה, לאותם הדורות שכבר אינם ראויים לקבל מהראשון.

והנביא האחרון, הוא סוד משיח, כלומר, המשלים את כולם, אך ודאי שגם הוא אינו ראשי להוסיף, או לגרוע. אלא שהצלחתו תהיה יותר גדולה, שכל הדור יוכשר לקבל את דבריו, ויושלמו על ידו."

שאלה: מה מסמל המושג "נביא"?

תשובתי: אני אומר, במידה שאני מבין. "נביא", זה מי שמחובר עם הבורא או בדרגת "בינה" (איפה שהוא "שומע") או בדרגת "חכמה" (איפה שהוא "רואה"). "נביא", זה שליח, שפועל במיוחד מחוץ לעצמו, בשליחות כלפי הקהל החיצון, המעגלים החיצוניים, במטרה של תיקון הכלים, הרצונות.

במערכת הכללית עוברים כל מיני תיקונים שונים: כל מיני חלקי רצונות מתקשרים יחד בכל מיני צורות. אז ל"אזור" מסוים, לרצון מסוים, לחלק מסוים יש תפקיד, לגרום לתוספת תיקונים לאיזה שהם רצונות, "אזורים", חלקים של המערכת. אז כלפיהם החלק הזה נקרא "נביא". דרכו עוברת תוספת השפע לתיקון חלק זה או אחר של הנשמה הכללית.

בכללות, הבריאה מורכבת מחלקים של דומם, צומח, חי ומדבר, שמתקשרים ביניהם בכל מיני צורות. ואז, מתגלה איזשהו חלק שהולך ומקרין דרכו לחלקים אחרים כוח מיוחד, הדרכה מיוחדת. וההשפעה של החלק הזה אינה מוגבלת באיזו תקופה של פעילותה, אלא מצטרפת למערכת שצריכה להיות מתוקנת במשך כמות מסוימת של פעולות, או "שנים".

כן, הנביא פעל בזמנו, אבל הפעולה וההשקעה שלו נשארה במערכת. היה לו כלי מיוחד, נשמה מיוחדת, שדרכה הבורא פועל על האחרים.

נביא, עבודה וייעוד

מצד אחד, זו ודאי בחירה של הבורא מתוך המערכת, ומצד שני, זו בכל זאת גם עבודת האדם. עבודה שמחכה עד שהוא יגיע לתפקיד הזה, אבל התפקיד הזה כבר מוגדר לו מראש, "תפור עליו", והוא לא יכול לברוח ממנו.

מתוך שיעור על המאמר "מצווה אחת" של בעל הסולם, 01.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה הכניס בעל הסולם לתוך המערכת הרוחנית
הפרצוף האמיתי של הדמוקרטיה
הקבלה המעשית מתממשת בימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest