דף הבית / כללי / "נבחר" זו אחריות בפני העולם. מי מעוניין?

"נבחר" זו אחריות בפני העולם. מי מעוניין?

שאלה: מתוך ניסיון של נסיעותיי לחו"ל אני יכול לומר, שבקשר למושג "נבחר", העמים מקנאים ביהודים ושואלים את עצמם: "למה הם ולא אנחנו?".

תשובתי: מהם היתרונות שהאנשים רואים בנבחרות הזאת? תוספת למשכורת? האם היהודים זוכים לאיזה יחס מיוחד, חוץ מאנטישמיות ושנאה כוללת? האם מישהו רוצה לתפוס את מקומנו? אם נסתכל על העולם מנקודת מבטו של השׂכל הישר, עדיף כבר לא להיות יהודי.

רק אם אני מקבל על עצמי את החוב שלי, אם אני מרגיש שמסוגל לבצע משימה מיוחדת בעולם, אז באמת שווה להיות יהודי. אחרת, בשביל מה?

מכאן נובעת ההתבוללות, אי קבלת היהדות שלנו, ותופעות דומות לזה. אם ארגונים יהודיים בכל מיני מדינות בעולם ידברו על תפקידו של עָם ישראל ויחממו את הלבבות, בכך שיכוונו אותם לקראת האיחוד בדרך של אהבה, אז גם לא תהיה התבוללות בהיקף של היום. אז האדם ירגיש שטמון בו חלק מיוחד שאותו חייבים לממש, שהוא ייחודי בהיסטוריה, בכל המציאות שלנו, בכל היקום…

שאלה: האם אין כאן עילה לגאווה?

תשובתי: יש כאן מקום לאחריות ודאגה עבור האחרים, אך לא לגאווה. אני אישית, לאחר שהכרתי לעומק את השיטה, לא מרגיש שמץ של התנשאות. נמצאת בי רק הדאגה לכך, שאנחנו חייבים לממש את הייעוד שלנו.

נאמר: "בך בחר ה'", אבל בחר לצורך התיקון. אתה צריך לעבוד, אתה צריך לדאוג לכל העולם. ולאחר שתסיים את המשימה שלך וכולם יתלכדו באהבה בכך שיהפכו לאחד שלם, לא יהיו בינינו שום הבדלים. האנשים יתאחדו אינטגרלית ל"ספירה" אחת, שאין לה לא ימין ולא שמאל, לא מעלה ומטה, שאין בה גדולים וקטנים. כולם יתמזגו לאיחוד שדומה לכוח העליון.

מתוך שיחה, 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין חשבון באהבה
ארץ האור
לתת דין וחשבון לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest