דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נבחרו לשרת את הבורא ואת הנבראים

נבחרו לשרת את הבורא ואת הנבראים

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

כל הכלי הגדול של הנשמה נשבר לחלקים, ובתוך החלקים יש כלים זכים שקרובים לתכונות של האור העליון. קל להם מאוד להתעורר ולכן, כאשר אברהם קרא להם, אז הם מיד התעוררו, קמו והלכו אחריו, יצאו מבבל.

heb_o_rav_bs-matan-tora_2014-05-19_lesson_pic01

וזהו ישראל, שרק נדמה לנו שהוא הכי אגואיסטי בעולם, מפני שכבר עבר את הדרך של ההתפתחות הרוחנית. אבל בעצם, זהו כלי זך מאוד ושייך לכלים של גלגלתא ועיניים.

וכל החלק הנותר של הכלי הכללי שייך לאומות העולם, ודווקא על ידי התיקון שלו משיגים את "אור החכמה". הם מטרת הבריאה, ואילו ישראל רק עוזר לממש אותה בתור מתאם, מעבר.

שאלה: יוצא, שהבורא בחר את הכלים הזכים האלה כקורבנות?

תשובתי: מצד אחד, אנחנו קורבנות, אבל מצד שני, ישראל זהו עָם מיוחד שמשרת את כל האחרים. הכול תלוי איך אתה מקבל את השליחות המכובדת הזאת: האם אתה מחשיב ומקבל את השרות שלך כלפי הבורא וכלפי העולם כזכות מכובדת או כעונש?

אתה באת לעולם הזה כדי לשרת את כל אומות העולם ובזה לשרת את הבורא. הם כלים זכים שמתעוררים ראשונים ויש להם נכונות לחיבור. יש בהם הכנה התחלתית לתיקון מפני שיש להם "זכות אבות", כי הם כבר עברו מצבים רוחניים שכבר טמונים בהם בצורה נסתרת ואפשר לעורר אותם שוב.

כל זה נעשה כדי להיות אור לגויים, כדי שבהם תתממש מחשבת הבריאה. המטרה היא להגיע לכל הכלים הכבדים ביותר. זה נקרא "העָם הנבחר" לתפקיד מיוחד.

ישראל נמצא בשירות אצל הבורא ואצל הנבראים, ואנחנו נמצאים באמצע כמעבר, כצינור. וצריך לקבל את המשימה הזאת כמו שצריך, אחרת בכל מקרה יחייבו אותך מלמעלה. זה חסר כל טעם להתווכח עם תוכנית הבריאה, וכמה שיותר מהר ישראל יבין מה צריך לעשות, כך זה יהיה לטובתנו ולטובת כל האחרים, יהיה פחות סבל.

מתוך שיעור על המאמר "מתן תורה", 19.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לב העולם
שני רצונות המאורסים עם מחשבת הבריאה
החוליה המקשרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest