דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / נאס"א: הסוף של הציביליזציה

נאס"א: הסוף של הציביליזציה

ידיעה: כבר לא סבתות למיניהן, אלא המדענים של נאס"א מנבאים את קריסתה של הציביליזציה שלנו. התברר, כי ציביליזציות נהרסות כאשר גורמים כמו אוכלוסייה, אקלים, מים, חקלאות ואנרגיה, מתחברים בצורה כזאת, שהירידה בהיקף של משאבי הטבע מלווה בפער ההולך ומתרחב בין העשירים (האליטות) ובין העניים (האנשים הרגילים).

צוות של מדענים השתמש במודל האנליטי (HANDY, Human and nature dynamics) שנקרא "טורף – טרף" המייחס לטבע את התפקיד של טרף, לאדם – את התפקיד של הטורף, ולאליטות – את תפקידו של הזאב, כאשר הן טורפות את פירות עבודתם של האנשים הרגילים.

סוג זה של טרף מוביל לקריסתה של הציביליזציה. כאשר כמות האנשים באליטה, כלומר, כמות הטורפים היא קטנה, האיזון יכול להישמר זמן רב. לאחר מכן הקבוצה האליטיסטית גדלה וצורכת יותר ויותר, וכתוצאה מכך בקרב האנשים הרגילים מתחיל רעב שמוביל לקריסתה של החברה.

קריסה מוחלטת מגיעה 125 שנים לאחר שהאליטות מגיעות למספרן המרבי. לכן, הסוף אינו מתרחש בשל אזילת משאבי הטבע, אלא בגלל תאוות בצע.

מדענים אמריקאים מדגישים, כי אימפריות רבות נעלמו בשל העיוורון של האליטות, שעד לרגע האחרון היו בטוחים שזה לא ישפיע עליהם ושהם יוכלו לשמור על זכויות היתר שלהם. הם סירבו לעשות רפורמה במערכת של החיים החברתיים. קוצר הראות של האליטות הרס את האימפריה הרומית ואת הציביליזציה של המאיה.

אבל הסוף הטוב הוא אפשרי. רק שינויים בעלי משמעות עמוקה ימנעו דבר בלתי הפיך: יש להקטין את אי השוויון הכלכלי ולהבטיח חלוקה צודקת יותר של עושר, צריך להפחית את הצריכה ולפקח על גידול האוכלוסייה על פני כדור הארץ ולפתח אנרגיה ירוקה.

התייחסותי: את האגו האנושי לא ניתן לעצור, ואין לעמוד בפניו – הוא מוביל אותנו ואת כל אחד ואחד למוות. ואפילו על סף המוות הוא לא יכול לרסן את עצמו! לכן שום מודעות למוות אינה יכולה לעזור. רק מלחמת עולם, שבה כולם יאבדו את הכול, תעצור את הציביליזציה האגואיסטית שלנו ותיאלץ אותנו להעריך מחדש את היחס שלנו לחיים. אלא אם כן אנחנו נקדים ביישום מחדש של שיטת חכמת החיבור.

ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות יציבה על בסיס שותפות הציוויליזציות
האנושות זקוקה למקור ידע חדש
הציוויליזציה החדשה – רק מתוך שינוי פנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest