דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מתי כבר יגיע השחר הנכסף

מתי כבר יגיע השחר הנכסף

laitman_2009-12-25_2594-70.jpg

חכמת הקבלה שׂנואה על האגואיזם של האדם, הרי היא מדברת על אהבה כלפי אחרים. אך כדי לקרב בכל זאת את האדם לאידיאל הזה המנוגד אליו, הומצאו הדתות, כלומר אפשרות לנצל את "חכמת הקבלה" (השקרית כביכול) בכל מיני צורות מזויפות, אך בכל זאת להתפתח בצורה אגואיסטית.

הדת מעלה את האדם מעל לקיום הבהמי, בכך שאומרת לו שהבורא, השׂכר והעונש בעולם הזה ובעולם הבא קיימים, נצחיות נשמתו. היא נותנת מושג על העליון אפילו שזה שיקרי, אך בני האדם מתחילים לבנות סביב זה תיאוריות שלמות, פילוסופיות, שיטות, לפתח הודות לכך את אומנות הציור, התרבות, ומשתדלים להפוך להיות למשהו גדול יותר ממה שהם עצמם. באופן כזה, על ידי הדתות האדם מתפתח באגו שלו, כדי שבסופו של דבר יוכל להרגיש שהוא נמצא בגלות מהרוחניות האמיתית.

כאשר לפני 2,000 שנה איבדנו את המדרגה הרוחנית שבה היינו, נפלנו מאהבת הזולת לשנאת חינם, הנפילה הזו לא הורגשה על ידי בני האדם, משום שהם הורגלו לנוכחות הבורא בקיומם. צריך לתת לאדם להרגיש את כל עומק נפילתו והניתוק מוחלט מהרוחניות! לשם כך צריך להאיר לו, לגלות לו את מצבו, כחושך.

לשם כך ניתנת לנו התורה, המאור, הוא אינו מחזיר אותנו למוטב (לתכונת ההשפעה והאהבה), מאחר ואין לנו רצון כזה, בעולם הזה אנחנו מנצלים את התורה בכוונה אגואיסטית, ולא למען השגת אהבה לזולת.

 heb_o_rav_bs-akdama-panim-meirot_2010-06-29_lesson_bb_n4_pic07.jpg

כשהאדם לומד את התורה עם כוונות אגואיסטיות, הוא שוקע יותר ויותר עמוק לחושך של האגואיזם, עד שמשׂיג את המצב של הכרת החושך, הוא מתגאה ושׂונא את כולם, במקום לאהוב. ואת התהליך הזה אנחנו חייבים לעבור, כדי להשיג את הכרת הרע של האגואיזם, הרי הבורא אומר: "בראתי יצר הרע", ואנחנו חייבים לגלותו בתוכנו.

אז אני נצרך לתורה כאמצעי לתיקון ואני זועק, אז זה כבר לא יהיה סתם דת, אלא המאור המחזיר למוטב, לתכונת ההשפעה והאהבה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 29.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
הדת היא הקשר ההפוך עם הרוחניות
דת: המצאה זמנית מועילה
לאן תמתג את הטריגר הראשי שלך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest