דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתי הקוף יהיה בן אדם?

מתי הקוף יהיה בן אדם?

Laitman_2011-07-25_7030_w.jpg

שאלה: הכרת השבירה, ההופכיות המלאה של התכונות שלנו, היא פשוט אסון שלאחריו לא רואים איך אפשר להתקדם. מה אפשר לעשות עם זה?

תשובתי: אם האדם מגלה כזאת שבירה, אז הוא כבר מתחיל את התיקון שלו, מפני שאז הוא מבין שההתקדמות שלו אפשרית רק ב"אמונה למעלה מהדעת".

זה כמו להימצא בדרגה הבהמית ולרצות לעלות ולהיות אדם. כמו שהיית מנסה לעשות אדם מפרה, מחתול ואפילו מקוף. אבל אתה מבין שזה לעולם לא יקרה.

ועכשיו אתה מגלה שלעולם לא תוכל להיות אדם! כי אתה הרי נמצא בכזה מצב, שבו הבורא תמיד יקיף אותך מכל הצדדים, מפני שאתה בהמה, מלאך.

ותוכל לעלות להיות אדם רק בתנאי שיבוא האור העליון ויעשה איתך נס. לכן זה נקרא "נס יציאת מצרים", "נס קריעת ים סוף". כל זה מתרחש באופן מופלא, כלומר, בצורה שלא מתאימה למדרגה ולמצב שבו אתה נמצא. מגיע אליך כוח ממדרגה עליונה יותר ועושה לך את הנס הזה.

המדענים אינם יודעים באיזה אופן נוצר הצומח מהחומר הדומם. תנסה להחיות אבן, בוא נראה אותך. או איך מהצומח יצא חי? דבר כזה פשוט לא יכול להיות בטבע, שבו קיימות מדרגות נפרדות בצורה מדויקת: אחת היא דרגת ה"צומח", והשנייה היא דרגת ה"חי". אבל באמצע קיימת איזושהי צורת ביניים, שנקראת "כלב השדה", ובין הדומם לצומח, ישנם האלמוגים. ובאמצע, בין החי והאדם, קיים הקוף, שלא שייך לא זה ולא לזה.

אבל אפילו איננו מבינים, מה מסמלת ברוחניות צורת הקוף הזאת. להיות קוף, זה אומר לבצע פעולות שעל ידן אתה מנסה להידמות לאדם. ואז האור העליון פועל ומשפיע עליך, ומעביר אותך מדרגת החי לדרגת המדבר.

המושג "קוף" מורה על כך שהרצון שלי רוצה להיות דומה לאדם, כלומר דומה לבורא.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 08.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
קשה להיות אדם…
המודל המלאכותי של האדם
האדם שבאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest