דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתוך הפירוד משיגים את השלמות

מתוך הפירוד משיגים את השלמות

שאלה: איך מעוררים בקבוצה קנאה כלפי בעלי הזוהר, כדי לרצות להידמות אליהם ולהגיע לרמה שלהם?

תשובתי: זה קשה. הם מאוד מרוחקים ולא מובנים. בנוסף לכך, אנחנו בכלל לא יכולים להבין מה זה אדם שמבין את כל הבריאה, ונמצא במקום שמלא באור, שבו מתגלים לו החוקים שמנהלים את כל הבריאה, מעבר לגבולות העולם שלנו, ונמצא בהבנה והרגשה של הטבע הכולל, של המוח הגדול, המחשבה הגדולה שמפעילה את הכול, ומשיג את אותה ההרמוניה שבה כל חלקי הבריאה מקושרים זה לזה.

דווקא מזה מגיע לנו כל התענוג. על אף שאנחנו חושבים שהתענוג הוא רגשי, והרצון לקבל כביכול מבין רק את שפת הרגשות וההתפעלויות הרגשיות, אבל זה לא בדיוק כך, מפני שאת ההתפעלות הרגשית הוא מקבל מאור החכמה.

זה מבלבל אותנו במקצת, ואנחנו לא לגמרי מבינים מה זה. אבל תענוג אמיתי הוא תענוג מהשגת מערכת ההשגחה וההנהגה העליונה, שבה מתגלה הבורא. כי אנחנו לא משיגים את הצורה המופשטת והמהות, אלא את הצורה המלובשת בחומר, את צורת ההשפעה שמלובשת בחומר שלנו, החומר המקבל.

לכן הבורא נקרא "בוא וראה", מפני שאנחנו באים ורואים, באים ומשיגים. אבל אנחנו משיגים את אור החכמה, איך הוא מתלבש בכל המערכת ומנהל אותה בכל חלקיה, מהקצה עד הקצה. אנחנו רואים עד כמה החלקים האלה נבדלים ומרוחקים זה מזה על ידי האגו שלהם, על ידי השוני בתכונות שלהם, ועד כמה הם מקושרים זה לזה בכאלה צורות, התגלויות והשלמות, שאפילו לא היינו יכולים לתאר לעצמנו שזה יכול לקשור אותם או להשלים אותם. דווקא החיבור בין הניגודים נותן שמחה עצומה והשגת השלמות.

כך זה בכל דבר בחיים שלנו. נניח שאתה רואה סרט או מקרה מסוים. אתה מתפעל דווקא מכך שבהתחלה האנשים היו מפורדים, מנוגדים וסובלים, ופתאום מגיעה ההשלמה. זאת הסיבה לכל ההתפעלות של האדם. נניח שיש איזשהו חוסר צדק, ואחר כך הצדק מנצח, או עוד מצבים דומים מהסוג הזה. על זה בנויות כל היצירות.

זה נובע מאותו השורש העליון: בהתחלה אנחנו רואים ומשיגים את הפירוד הגדול שקיים בין כל החלקים של המערכת, ולאחר מכן אנחנו משיגים את השלמות שלה. מתוך הפירוד אנחנו משיגים את השלמות, כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה", ומזה נובעת ההשגה, ההבנה וההודיה לבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תטעם מעט אור!
תנו לאור להאיר!
לרכוש שליטה על כל הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest