דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משתנה אחד במציאות הקבועה

משתנה אחד במציאות הקבועה

כשאנחנו מדברים על היחס של הבורא אלינו, אנחנו משתמשים בלקסיקון שלנו: "רוצה", "כועס" וכולי. מובן שכל זה קיים רק ביחס אלינו. איננו זוכים לשינויים מצד הבורא. אך במידה שאנחנו משתנים בעצמנו ביחס לחוק של "הטוב והמיטיב" המוחלט, הקבוע, הפועל ללא הפסק, אנחנו זוכים לתגובה ממנו.

יכולתי לדעת מראש איזו תגובה זו תהיה, אם הייתי מכיר את כל המרכיבים בתוך הרצון שלי, בתוך המערכת שלי. כמובן, זו בעיה לדעת הכול, אך בכל מה שנוגע אלינו, הבורא אינו משתנה. הכוח שממלא את כל הטבע ומחזיק בקיום של כל הבריאה, תמיד מתייחס אלינו כטוב ומיטיב, באהבה חלוטה, ומצידו אין בזה שום שינויים.

אנחנו בעצמנו מזמינים את כל התגובות, בהתאם לכמה שאנחנו משתנים ביחס לחוק הזה, עד כמה שכבר צריכים להיות מפותחים ודומים אליו ועד כמה שאיננו מסוגלים או כן מסוגלים לעשות את זה. עם זאת, זה תלוי מההשפעה הכללית שלנו, של כל אדם על כולם ושל כולם על כל אחד. דווקא את זה אנחנו מגלים עכשיו בעולם הגלובלי שלנו.

אך אנחנו אומרים שהבורא כביכול מתייחס אלינו טוב או רע, לפעמים כך ולפעמים אחרת, שישנם זמנים טובים ורעים, קיימים חגים ושבתות וכולי. אין דבר כזה. כל זה נקבע בדרך שהאדם משׂיג. אם לא עבדתי, לא יגיע לי התיקון, כי הרי לא השׂגתי את המדרגה הזאת. אך מדוע הזמנים משתנים אם אני לא משתנה בכל מקרה? – מפני שאני קשור עם כל שאר המערכות, עם שאר הנשמות, וכולם צריכים להתקדם. לכן הרשימות (הגנים של המידע) כל הזמן מתגלות. אם אנחנו מיישׂמים אותן בצורה נכונה, אז אנחנו מרגישים טוב. ואם לא, אז הן מיושׂמות בדרך של ייסורים, ואנחנו מרגישים את הרע. אך הרשימות הן שמתעוררות ואילו האור הפועל והמשפיע עליהן הוא קבוע.

כך גם האור שאנחנו מכנים "המאור המחזיר למוטב", "האור המקיף", גם הוא אינו משתנה. אנחנו נמצאים באותה המערכת הקבועה. אך אני משתוקק לאור והוא משפיע עליי במידת ההשתוקקות שלי. אך אם אינני משתוקק, האור אינו פועל. אין שום דבר שהיה משתנה מחוץ לרצון שלי, ורק ביחס לרצון הזה אני מרגיש את התגלות השינויים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 13.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מי יעזור לי?
כיצד להשׂיג את השלמות
אני לדודי ודודי לי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest