דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / משקפיים לתיקון הראייה הרוחנית

משקפיים לתיקון הראייה הרוחנית

לאחר שאנחנו התחלנו לעבוד בקבוצות של עשרה אנשים, אתה יכול לחשוב על הקבוצה הגדולה שלך רק דרך ה"עשירייה" שלך. העשירייה מהווה עכשיו את אותו התא, שבאמצעותו אתה מתקשר עם העולם: או שאני מדבר עם אשתי או עם בעל הבית שלי בעבודה. כל פעולה אתה עושה דרך העשירייה הזאת, אתה מתלבש בהם.

"עשירייה", זה לא גופים פיזיים, אלא הם עקרונות שאתם מבררים ומממשים יחד. לאט לאט אתה מתחיל להרגיש, שההתהוות הבלתי נראית והאוורירית מתחילה להתגלות, להתקשר עם הצורות של היחסים שלכם, לקבל איזו עביות, צורה, הרגשה, יציבות, עובדתיות, מוחשיות ריאלית מורגשת.

דברים שמקודם רק שמעת או קראת עליהם, אתה עכשיו מרגיש בפועל ביחסים בינך לבין האחרים. זה כבר מתחיל להיות קיים באופן ממשי בעולם שלך.

עשירייה, זו איזו מין דמות מוחשית, ממש גשמית של האיחוד שלכם, כמו משפחה. כי מה זה משפחה? יש איזו אישה שחיה יחד איתי ויש לי כמה ילדים שחיים באותו הבית. אבל משפחה, זה לא אנשים נפרדים, אלא משהו אחד שלם: היחסים שלנו, התלות זה בזה, ההשפעה ההדדית, הדאגה. זו מערכת שלמה, שנקראת "משפחה".

אני לא דואג למישהו באופן אישי, אלא לטובת כל המשפחה שלי. כזאת הרגשה צריכה להופיע אצלי כלפי ה"עשירייה" שלי, כדי שאני אגש לכל אבחון וכל רגש, רק דרכה. אחרת אני אף פעם לא אראה את העולם העליון. אני חייב להתחיל להסתכל על הכול דרך עדשה מרכזת, דרך צמצם.

הוא מצמצם את שדה הראייה שלי, ואני מסתכל על הכול רק דרכו, דרך הפתח הצר מאוד הזה. אם במקום משקפיים אני אסתכל דרך חור קטן מאוד, אז אני אראה הכול בצורה חדה, כמו עם המשקפיים, כי המשקפיים סך הכול מצמצמים ומרכזים לי את קרן האור. לכן דרך פתח צר מאוד אפשר לראות גם כן טוב, כאילו דרך משקפיים מאוד חזקים. ואותו הדבר אפשר להסתכל דרך הקבוצה. אם אתה לא מסתכל דרך הקבוצה, אז אתה לא רואה את העולם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עשירייה שלמה
מידה מינימאלית של המציאות הרוחנית
בטווח התדרים של האור העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest