משנה מקום, משנה מזל

מתוך אגרת ע"ח של הרב"ש:

"הנה עד עתה לא עסקנו בהקמת בנינים ובדברים הקשורים בפרסומא רבא. לא זו דרכנו, אלא כל מגמתנו היא להפצת תורה יראת שמים ועבודת ה' בין אנשי שלומנו החפצים, ובפרט חכמת הקבלה ותורת הנסתר למצניעי לכת והראויים לכך.

והנה בדור זה שחכמת המסכן בזויה, וכל עיר על תילה בנויה ועיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה, הוא זמן עיקבתא דמשיחא כידוע ליודעי חן.

לפיכך נעניתי עתה הפעם לבקשת אנשי שלומנו החפצים להרחיב אהלינו לבנות בית מקדש מעט לתורה ותפילה על שמו של האי גברא רבא אאמו"ר זצוק"ל, מקום אשר משם יפוצו מעינותיו חוצה והחכמה בחוץ תרונה, וכל הרוצה ליטול את ה' יבוא ויטול בהתקדשות יתירה ובהכנה הראויה.

והנני פונה בזה לכל אחינו בית ישראל אשר רוח ה' פועם בקרבם והמצטערים על גלות השכינה, לסייע בידי הבונים והעוסקים בדבר גדול זה, ובזכות זה נזכה לגאולה השלמה, כדאיתא בזוהר הקדוש: "בדא יפקון בני ישראל מגלותא".

המצפה לישועת הכלל ולהרמת קרן התורה ידידכם בלב ונפש."

היום אנחנו מתחילים שידורים סדירים של שיעורים מהבית החדש, ומקווים שהלימוד במקום החדש הזה שאנחנו מתחילים היום בעזרת ה', יאפשר לנו להפיץ בצורה רחבה את המקורות של החכמה הזאת החוצה.

ודאי שזה לא תלוי בבניין הגשמי, אלא במאמצים שהושקעו על ידינו בבניית המקום הזה. ההשקעה והמאמצים שלנו הם שפועלים, כוח הרצון שלנו הוא הפועל ועל ידו יימשכו ויבואו אנשים חדשים. ואנחנו גם כן נוכל לצאת אל העולם ביתר כוח, עם יתר בירור של חכמת הקבלה, וכך נוכל למשוך אנשים לתיקון העולם.

כשאני הגעתי לרב"ש, אז הבניין החדש שנבנה ברחוב חזון איש בבני ברק היה מצוי בשלב הסופי של הבנייה. בפנים עוד היה צורך לסדר את הדברים האחרונים הפנימיים של הבנייה. הם גם כן השתדלו לבנות אותו יחד, וכמעט ולא לקחו לעזרה אנשים מבחוץ לצורך הבנייה, השיפוץ והסידור. כך המקובלים תמיד הביעו את הרצון שלהם בכל דבר: בנינו סוכה גדולה בחג הסוכות, תנורים מיוחדים לחג הפסח, גלריה, עזרת נשים ועוד כל מיני תוספות. תמיד השתדלנו לבנות הכול בכוחות שלנו.

אני מאוד שמח, שבזמן הקמת הבניין הזה וכל מה שנמצא בתוכו, כל אחד ואחד טרח והשקיע את הכוחות שלו. ההשקעה הזאת של כל אחד כבר נשארת לנצח, גם בגשמיות וגם ברוחניות. כל זה עולה למעלה יחד עם הכוונות שלו, בתת ההכרה או בהכרה, במידת היכולות שלו וזה פועל.

אני מאוד מקווה, שכתוצאה מזה שאנחנו השקענו כל כך הרבה ועוד ממשיכים להשקיע בלסדר את הבניין החדש, אנחנו נזכה לצאת להפצה רחבה וחזקה, גם בארץ ישראל וגם בכל העולם. אנחנו שמחים שמייד לאחר תחילת הלימודים בבניין החדש, כבר בעוד חודש ייערך הכנס הבינלאומי הגדול. בעצם מעכשיו והלאה מתחילות ההכנות לכנס הזה, לצורה חדשה ולמדרגה חדשה!

באמת, "משנה מקום, משנה מזל". "מקום", זו דרגה חדשה שאליה האדם עולה, הרצון החדש. ואם אנחנו כל פעם עולים לדרגה חדשה, אז ודאי שהמזל שלנו משתנה. "מזל", "גורל", זה האורות שנוזלים על הנשמות מהדיקנא של אריך אנפין, מהחלק העליון של ראש דאצילות. אז ודאי שהאורות האלה הם חדשים כלפינו.

אני מאוד מקווה שעכשיו, כל מה שאנחנו מצפים לראות בחיים האלה יתממש מהר מאוד: גילוי הבורא בחיבור בינינו!

מתוך ההכנה לשיעור, 25.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הבית החדש שלנו: מציאות ופרספקטיבות
מרכז, זה מקום לכולם
הבית החדש שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest