דף הבית / חינוך, ילדים / משיכה שאי אפשר לעמוד בפניה

משיכה שאי אפשר לעמוד בפניה

שאלה: נתאר לעצמנו כזאת תמונה, שפתאום כל האנושות נתפסה ברעיון של הלימוד האינטגרלי, ובכל מקום מופיעות כאלה קבוצות. אבל תמיד יימצאו אלה שהם נגד העניין הזה…

תשובתי: אנחנו פשוט מציעים לאנשים מצב יותר נוח, יותר נעים מהמצב שבו הם נמצאים. אבל אם חשוב להם יותר להשתכר או לרוץ בערבים לבלות, אז זה עניינם.

אבל השיטה האינטגרלית הרי מרפאה מסמים ומאלכוהול, מבעיות במשפחה, מעקרות ובדידות, מכל מה שתרצה. כאשר אתה מושך אנשים לכאלה לקבוצה ומעלה אותם במקצת מעל לרמה שלהם, הם הופכים להיות אחרים לגמרי! הם שוכחים את הבעיות שלהם. עכשיו מהגבהים האלה כבר אפשר לפתור בהדרגה את כל הבעיות.

שאלה: אפשר לפתור הכול? כזה כוח מושך זה יהיה?

תשובתי: אני חושב שלא רק למשוך הכול, אלא בסופו של דבר זה יהפוך לחובה, מפני שהמדינה תראה בכך תועלת.

היום כבר רואים ברוסיה שחייבים לעשות משהו עם העָם, מפני שמכל הכיוונים ישנן בעיות גדולות.

ואיזה טכנולוגיות, תעשייה, בנקים שלא יהיו, זה הכול שטויות. אף אחד אינו יודע, מה יהיה עם זה מחר, לא באמריקה, לא באירופה, בשום מקום. יכול להיות שהיתרון של רוסיה הוא דווקא בכך, שהיא לא הספיקה לבנות יותר מדי. וזה טוב יותר, כי כך תהיינה פחות נפילות. ממקום נמוך קל יותר ליפול.

אבל עם העָם כבר חייבים לעשות משהו, זה ברור לכולם. אין ברירה אחרת, אלא רק להעלות אותו. בעם הרוסי ישנן תכונות לקירוב, לארגון, לשילוב, לזה כדאי להראות לכל העולם שאנחנו מיוחדים, זהו הרעיון הלאומי שאותו כולם מחפשים.

כלומר, כאן יש את כל התנאים המוקדמים, שנובעים מהעבר הלא רחוק וממה שדורש הטבע, ולא איזו מפלגה קומוניסטית שצועקת שאנחנו נשנה את העולם בעזרת טרור.

אנחנו מתחילים ליישם את השיטה האינטגרלית, מפני שכך אנחנו מביאים את עצמנו לאיזון עם הטבע, הטבע מחייב אותנו לזה! לכן, אין כאן כבר שום בעיות עם הצורך במימוש, אלא ישנה רק בעיה בארגון. אבל אני חושב, ששוב, ברוסיה זו לא בעיה, כמו במערב.

נדמה לי, שעבור כל שלטון, קבלת השיטה הזאת מהווה הכרח וצו השעה, מפני שזה יעזור לפתור את כל הבעיות, וחוץ מזה, פשוט יבריא את כל המצב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 10.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משחק נפלא
תחרותיות או יחסים נטולי עימותים
לימוד לא כפייתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest