דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק רציני ביותר

משחק רציני ביותר

laitman_2009-02_3475_70.jpg

על מנת להשיג את הבורא, הבריאה חייבת לכלול בתוכה שני כוחות מנוגדים – אחרת היא לא תרגיש כלום, חוץ מעצמה, כמו דומם, צומח, חי. האדם נבדל מהדומם, הצומח והחי, בכך שהוא מרגיש את הזולת – תחילה כאפשרות לנצל אותו, ובסופו של דבר אנחנו מתפתחים עד לרמה שמתחילים להבין שהזולת זה אני עצמי. רק נדמה לי שהוא נמצא מולי, נדחה על ידי האגואיזם שלי ושנוא עלי.

אם אתגבר על דחייה זו ואצרף את הזולת אלי, אחזיר לעצמי את החלק האבוד ואשיג את ה"כוח" שמפריד בינינו – את הבורא. אם אחזיר את מערכת הנשמות למצבה המתוקן על ידי חיבורם בעבודה משותפת, אשיג את אותו כוח ראשוני, שייצר נשמה אחת, ואחר כך שבר אותה ונתן לי להרכיבה חזרה, בדומה לילד, שעל ידי הרכבת כל החלקים, הפכתי לגדול – השגתי את המחשבה והשכל של הבורא!

הבורא מחזיק בכוונה את כל החלקים מפורדים, הוא מחזיק אותם בפירוד, על ידי שנאה ואגואיזם. בדומה למבוגר שבכוונה שבר צעצוע שלם וערבב את כל חלקיו, ובכך נתן לילד שלו הזדמנות להתפתח בהדרגה, לרכוש חוכמה ולדרוש את תיקון תכונותיו, כדי להרכיב שוב את הצעצוע.
הילד צריך לחפש כיצד צריכה להיראות הצורה העתידה של הנשמה – ולדרוש מהעליון דוגמאות.

הוא צריך לחייב את הבורא לתקן את השבירה יחד איתו, בדומה לילד שמבקש מגדול לעזור לו לבנות בית מקוביות. ורק על ידי משחקו עם המבוגר, הילד יבין, מה שורש המשחק ומאיפה הוא בא, למה המשחק נחוץ, למה הוא נברא כזה, מה רוצה ממנו הבורא – וידמה לבורא!

רשומות קודמות בנושא:
משחק טניס נגד הקיר
משחק החיים
הבורא משחק עם לוויתן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest