משחק עם הבורא

laitman_2010_6179_us-70.jpg

כשאנחנו חוקרים את הבריאה, אנחנו רואים שהטבע של העולם שלנו נסתר מאיתנו. במשך אלפי שנים, דור אחר דור, אנחנו חוקרים את העולם ומגלים אותו יותר ויותר. הבורא הוא כוח הטבע הכללי, לכן על מנת להבינו יידרש לנו עוד זמן מה.

אך מדוע בכלל המציאות נסתרת מאיתנו? מדוע הבורא נסתר מאיתנו? האם הוא אינו כמו חוקי הטבע שכפופים לו בדרגות הדומם, הצומח, החי והאדם? הוא החוק הכללי שבו כלולה המחשבה מחשבת הבריאה, תחילתה וסופה. אם הכול נכלל בו, מדוע הוא ברא את הכול בצורה שהוא נסתר מאיתנו? מה הרווח הגדול בכך שנגיע לגלותו באופן עצמאי ונבקש ממנו עזרה בכך? מהו המשחק הזה: הוא נסתר מאיתנו, ועלינו לסבול במשך אלפי שנות התפתחות עד שבכלל נגיע לשאול מדוע הבורא נסתר ורק אז תתגלה לנו חכמת הקבלה, שהיא האמצעי לגילוי הבורא. מה התועלת מכך בשבילנו? נו, נגלה אותו, ומה הלאה? אומרים שאחר כך יהיה לנו טוב, מכיוון שהבורא טוב ומיטיב, וכשנגלה אותו נחיה באהבה ונתעלה מעל כל הייסורים. אך אם הבורא הוא כוח אין-סופי של אהבה והשפעה, מדוע הוא יצר אותנו בזויים ושפלים? מדוע עלינו לסבול כל כך עד שנשיג את מי שאוהב אותנו?

אנחנו רואים שגם בעולם שלנו הכול בנוי בדיוק כך. האנשים שעוברים דרך מכשולים שונים כדי להשיג אהבה וחיבור, מעריכים זאת ומרגישים כמה הם הרוויחו וגילו לעצמם דבר גדול, יקר וחשוב. אנחנו רואים שגם בעולם שלנו כל אחד בעצם רוצה שיאהבו אותו כמו שהוא. אך יחסים כאלה לא יכולים להיות בינינו. רגשות כאלו יכולים להתעורר רק באם כלפי בנה. זו אהבה ארצית גשמית שהגיעה לאם מהטבע שמחייב אותה לאהוב את בנה על מנת לתת לו חיים ולגרום להתפתחותם.

זהו הדבר היחיד היוצא מן הכלל. מכיוון שאיננו אוהבים את שאר בני האדם כמו שהם, אנחנו רוצים הוכחות מדוע זה כדאי לנו. כל זה עוזר לנו להבין לפחות במקצת, מדוע הבורא זקוק למשחק הזה (ההסתרה). הוא רוצה שנגיע לאהבה ללא שום חשבון. כשם שאנחנו רוצים שיאהבו אותנו כמו שאנחנו, כך גם הוא רוצה שיאהבו אותו ללא קשר לאינטרסים פרטיים כלשהם, אלא כמו שהוא. לכן, עד שנזכה להשתחרר מהאגו שלנו, לא נוכל להבין בכלל כיצד מתחילים ליצור איתו קשר.

הדבר הראשון שעלינו לעשות כדי לפתח את הרגשת הבורא בתוכנו הוא להתעלות מעל הטבע שלנו, מעל האינטרס האישי של: "מה ייצא לי מזה?" אם תוכל להשתחרר ממנו לחלוטין, כאילו אינך קיים, כאילו אתה בלתי תלוי ואובייקטיבי לחלוטין, תהיה מסוגל לראות ולשפוט את הכול. מאותו הרגע והלאה תתחיל להרגיש את הבורא, את כוח ההשפעה, כוח הטוב. אחרת, אם הוא היה מתגלה, היית בא אליו מפני שכדאי לך. אם תרגיש שהוא שופע רק אהבה, ביטחון, בריאות ואושר, תהיה מוכרח לאהוב אותו, כי הוא המקור לכל טוב. אהבה שכזאת תהיה מאולצת ותלותית.

לכן, עליך לבנות מסך, לבצע צמצום ולרכוש טבע הפוך: להיות חופשי מהאגו. ואז שניכם תהפכו לנשאים של אהבה אין-סופית טהורה מכל כוונה לרווח עצמי. אז גם תבוא ההבנה שלא הבורא הוא שנסתר מהאדם, אלא האדם הוא שמסתיר אותו בגלל האגו שלו.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להקים גשר מעל האגואיזם
אהבה חכמה
תברכו על ההסתרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest