דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק הרכבה של הנשמה – "הרכב את עצמך"

משחק הרכבה של הנשמה – "הרכב את עצמך"

שאלה: מה זאת אומרת: לחשוב על איחוד בזמן הקריאה בספר הזוהר, כדי שכל הקבוצה תחצה את ים סוף ותצא לעולם הרוחני?

תשובתי: הזוהר מספר על מה שקורה מצד הכלים הרוחניים/הרצונות, כלומר על סוגי חיבור שונים, והוא אינו מתאר תמונה מצד האור. ישנם ספרי המקובלים שנותנים תיאור מצד האורות, כיצד מגיעים אורות שונים וכיצד הם מתפשטים, כאילו מספרים לנו מה מצויר בתמונה כלשהי. לתת תיאור מצד הרצונות, הכוונה היא לא לתאר את מה שמצויר, אלא להסביר באיזה אופן לצייר את התמונה. באיזה סוג צבעים צריך להשתמש, כיצד מערבבים אותם ובאיזו צורה להניח אותם על הבד, באיזו שיטה ובאיזה מכחול משתמשים.

מסתבר, שתמונה רוחנית אינה נוצרת סתם כך, על ידי ציור חופשי, כל העולה על רוחך כביכול מצד האור. לא, תחילה עלינו למקם את הכול לפי הסרגל, בעזרת כלי שרטוט שונים לחשב את הכול. כי התמונה באה מצד הרצונות, הכלים הרוחניים, ונדרשת הכנה קפדנית שלהם. בסגנון זה כתוב הזוהר וכל "הקבלה המעשית" שבאה מצד הנבראים, מהו עומק הרצון שדרוש (עביות), מסכים, פעולות שונות שצריך לבצע איתן ומה מתגלה כתוצאה מכך. עלינו להשתמש בתיאור הזה ולצייר בעצמנו תמונה זו, ולא סתם ליהנות ממנה.

אם היינו נמצאים כבר במצבים האלה, היינו נהנים מהתמונה בצורה שונה, היינו קוראים והיינו מקבלים הסבר לתמונה שאנחנו רואים. בינתיים, איננו יכולים להתרשם מהתמונה עצמה, כיוון שאנחנו באים מצד הרצונות ולומדים לצייר תמונה זו. הזוהר מספר לנו צעד אחר צעד למה עלינו להגיע, ונותן בידינו כלים שבעזרתם עלינו לברוא את הבד. אנחנו יוצרים תמונה בתוך הקבוצה, בחיבור בינינו, וכל השמות, הקווים, הפריטים, מסמלים סוגי קשר שונים בין הרצונות.

כשאתה מחבר אותם יחד, יוצר קשר התחלתי מינימלי, אתה כבר מגיע למדרגה הרוחנית הראשונה, והתמונה מתגלה. הכי חשוב זה להבין כיצד כל זה פועל, כיצד מחברים את כל זה כדי שהמערכת תפעל! כאילו הרכבת מכונית, חיברת את כל החלקים, התחברת להצתה אלקטרונית, מילאת דלק, שמן, מים, סיימת את ההרכבה כולה, הפעלת את ההצתה והמנוע התחיל לעבוד! זו התוצאה שעלינו להשיג!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest