דף הבית / חינוך, ילדים / משחק בלתי פוסק

משחק בלתי פוסק

2012-03-25_736_w.jpg

שאלה: תוך כדי תהליך החינוך, האדם צריך ללמוד מודלים מסוימים של התנהגות. מה הם המודלים האלה של ההתנהגות?

תשובתי: האלמנטים האלה של ההתנהגות, הם חוקי המיתוג, משהו בדומה ללוח הכפל.

קודם כל, זוהי הכְוונה אינדיבידואלית לנכונות לצאת אל תוך האחרים, הרגשת האחר כשותף לאותה ההכוונה.

בעולם האגואיסטי שלנו, כשאנחנו נפגשים עם אנשים אחרים, אנחנו באים איתם במגע מסוים, נניח, מחייכים כדי ליצור תחילה קשר מסוים ואחר כך כבר גם רגשי. ורק לאחר מכן מתחילים לתפוס קרוב יותר זה את זה. כאן מתרחש אותו הדבר.

העניין הוא, שכאשר אני מדבר על קבוצות, על חברות, אני מתכוון להמון קבוצות שיעשו היכרות זו עם זו, יתחברו עד ליצירת כנסים ענקיים ממש, פסטיבלים, התאספות של קבוצות נפרדות שכבר עברו הכנה זהה, ומעבדות ביניהן איזה שהן פעולות מסוימות.

כלומר, כאן כבר יש לנו עסק עם אלפי בני אדם באיזה מרחב מוגבל, שחייבים לשתף פעולה זה עם זה. יחד עם זה אנחנו יכולים למשוך אותם לתוך מצבים מיוחדים, משחקים, התגברות על כל מיני בעיות, תהליכים. מה גם שהבעיות והתהליכים האלה צריכים להיות טבעיים ולא מלאכותיים. לדוגמה, פתאום יש הפסקת חשמל, או נוצרת איזו סכנה, או להיפך, מופיעה הזדמנות כלשהי, נניח מישהו מצא איפה שהוא איזה אוצר, אז איך במקרים כאלה צריך לשתף פעולה ביניהם?

אנחנו יוצרים עבורם כל מיני מצבים של תרגול, התעוררות, מנסים להוציא אותם מתוך ההרגלים האלטרואיסטיים שהם רגילים אליהם ולהפוך אותם שוב למקסימום תלויים אגואיסטית זה בזה. יחד עם זה אנחנו מסתכלים איך הם מתגברים על המצבים האלה, שוכחים אותם, שוב מנסים לעורר את עצמם, להיזכר, יוצאים מתוך האגו שלהם, בכך שמנסים למצוא בתוכם כוחות חדשים למצבים לגמרי מפתיעים.

כאן קיימות המון אפשרויות עבור האנשים. אני חושב שהדבר החשוב ביותר זה לשחק את המצבים האלה, מפני שהאדם הוא כמו ילד קטן, על ידי זה שמשחק, בסופו של דבר הוא מתקן את עצמו, את הטבע שלו. נדמה לנו, שזה רק משחק, אבל למעשה זוהי משימה גדולה כלל עולמית לתיקון האגו האנושי, שחוץ ממנו אין שום דבר. כל השאר זה טבע אינסטינקטיבי דומם.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 27.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לחיות בדאגות של האחרים
לעבר מציאות אחת
התמזגות הקבוצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest