דף הבית / כלכלה / כסף / משבר של חוסר הבנה

משבר של חוסר הבנה

דעתו של פרופ' ויקטור סרגייב, מנהל המרכז לבעיות הגלובליות של המכון המדיני ליחסים בינלאומיים במוסקבה: "משבר הנפט של שנות ה-70 יצר מעבר מהפאזה המסחרית-תעשייתית לפאזה של קפיטליזם אמריקאי. המשבר הנוכחי הוא משבר שקשור לנחיצות להחליף את ההנהגה העולמית: מי ברגע הנוכחי יכול להחליף את ארה"ב כמנהיגה?

החוב הלאומי הענק של ארה"ב וההשקעה המופרזת שלה מעידים על כך שמעצמת העל שמפקחת על הפוליטיקה העולמית אינה מסוגלת לעשות את זה ברגע הנוכחי. חוסר הוודאות הזה הופך את היכולת לנתח את המצב הנוכחי והעתידי למסובכת הרבה יותר.

רבים מסמנים את סין כמנהיגה הבאה. אך גם סין חווה קשיים משמעותיים. סין לא הצליחה ליצור שוק פנימי עשיר. סין היא עדיין כלכלת יצוא המגיבה בצורה חדה על נפילת הביקוש החיצוני, והיא לא תוכל להימנע מבעיות כלכליות לאחר הנפילה הכללית של התעשייה בעולם.

קהילת המומחים העולמית לא רק שלא תוכל לנבא מה יקרה במהלך 10-15 השנים הקרובות, אלא היא עצמה נמצאת במבוי סתום, בחוסר הבנה של הרגע הנוכחי ושל הבעיות האמיתיות של המשבר שאיתו יש לנו עסק".

התייחסותי: חוסר ההבנה של התהליכים ושל פיתרונם ילך ויגדל עד שהמכות, המשברים והייסורים יחייבו אותנו להסתכל מחדש על היחס שלנו לטבע ולחברה, ולהפוך את החברה להיות דומה לטבע, לתקן אותה לחברה של ערבות הדדית, כמו במשפחה אחת. מי שיתחיל את השינויים האלה הוא זה שיהיה המנהיג של העולם החדש!
ידיעות קודמות בנושא:
סטנלי פישר: "התיאוריות הכלכליות לא עוזרות"
צריכים לבחון מחדש את יסודות המערכת הפיננסית העולמית
חתני פרס נובל חוזים משבר ממושך באירופה ובארהʺב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest