דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / משבר עולמי כהכנה לתפילה

משבר עולמי כהכנה לתפילה

ישראל לא יכול לגדול מבלי שיתפלל עבור כל השאר שנמצאים ברצונות על מנת לקבל, ושאפילו לא תופסים ולא מבינים את האגו שלהם. התפילה הזאת צריכה להיות רק לצרכי האחרים, ולא משנה באיזה מצב אנחנו בעצמנו נמצאים. אם יש בנו ניצוץ רוחני אנחנו חייבים לעבוד בעל מנת להשפיע ב"אמונה למעלה מהדעת".

הדבר הראשון זוהי התפילה, אין יותר שום דבר. וכל פעולה היא מועילה ויעילה בכך, שמביאה אותנו מהר יותר אל התפילה. דווקא פעולות כאלה צריך לבחור בחיים שלנו – שבדרך הכי קצרה, ישרה, בטוחה ומדויקת יביאו אותנו לתפילה.

והתפילה צריכה להיות "תפילת רבים", כלומר "כפולה", אני מבקש עבור התחתון, כלומר עבור "רבים". היא נקראת "תפילת רבים", לא מפני שאני מבקש עבור עצמי ועבורו יחד, אלא מפני שעבורו הכוחות האלה לא התאחדו בינתיים סביב הבורא, אלא הם מפורדים. אין כוונה שמסוגלת לקשור אותם יחד.

בזמן האחרון בכל העולם הולך וגדל המשבר, אותו יש לראות כהכנה לתפילה. בעצם, איזה יחס יש כלפיי להצפה בסין, התפרצות הר געש באיסלנד, מהומות במצרים, מלחמת אזרחים בסוריה? אני לא מאמין שכל זה קורה רק כדי שאני אייצב ואצור את התפילה שלי. חסרות לנו רגישות, השגת והכרת המערכת, כדי להבין שזה באמת כך. אפילו באירועים כאלה גשמיים במיוחד שמתגלים לנו בצורה ברורה, קשה לנו לראות קשר עם עצמנו.

מכאן אפשר להבין מדוע בעל הסולם רצה לדבר עם בן-גוריון, כדי להסביר לו הכול, מדוע נסע לפולין להפגנות של הפועלים. ההנהגה העליונה מערבת את היהודים בכל האירועים כדי שבסופו של דבר כל המצבים האלה יביאו לתפילה.

כאשר תתגלה לנו התמונה האמיתית, אנחנו נראה כיצד הכול עובד דרכנו כמו דרך עדשה שמרכזת וממקדת את קרני האור. כל העולם הגדול, כל העולמות, מתכווצים בסופו של דבר בכזאת צורה, שהם עוברים דרכנו כמו דרך חודה של מחט, ובאופן כזה נוצר הקשר בין כל הקרניים של האור לבין המקור.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה יומיומית למען התיקון הסופי
כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה
תפילת רבים עבור האנושות כולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest