דף הבית / המשבר ופתרונו / משבר לקראת מלחמה

משבר לקראת מלחמה

ידיעה: ניתוח של כל מיני אפשרויות לפתרון סתירות מראה, שהיום הסדר העולמי החדש יכול להיבנות רק לפי אחד משני הדגמים: הרעיון של "מיליארד הזהב" או הרמוניה תרבותית.

1. ההשקפה של "מיליארד הזהב", עולם של היררכיה תרבותית, נבחרים שמגדירים את עצמם כגרעין אינטלקטואלי של האנושות, שומרים ומגדילים את רמת הצריכה שהושגה על ידי ניצול אכזרי של שאר האנושות יחד עם צמצום כמותי שלה עד למינימום. הניסיון ההיסטורי מלמד, שהאליטה של ציביליזציה אגואיסטית אינה נעצרת בפני אובדן חיים אם יש ערבות של קיום עצמי בבונקרים.

2. הרמוניה תרבותית (תמיכה הדדית), המטרה של הגלובליזציה היא בפיתוח כל הציביליזציות הקיימות, עם שמירה והרחבה עבור כל עָם וציביליזציה של "שדה התפתחות" משלו, שזה מהווה את הבסיס לפיתוח של כל אחד מהם ושל כולם יחד. המלחמה תתנהל לצורך בירור על אילו יסודות רוחניים ייבנה הסדר העולמי החדש. או שביסוד שלו יהיה מונח אינדיבידואליזם, אגואיזם, דיכוי של אדם אחד על ידי האחר, עיקרון הישרדות על חשבון האחרים. או שותפות, שליטה של אינטרסים משותפים של הישרדות משותפת והתפתחות מעל לאנשים בודדים, עיקרון של הישרדות משותפת על ידי תמיכה הדדית.

תגובתי: הבחירה באיזו דרך תלך ההתפתחות של האנושות לגילוי המדרגה הבאה, תלויה בהפצת שיטת חכמת החיבור, שמביאה לעולם שלנו את כוח האיחוד העליון שעולה באיכותו על כל הכוחות האגואיסטיים של עולמנו הגשמי. ואף על פי שאנחנו נראים בפני כל העולם ככוח שכמעט ואינו קיים, אולם מבחינה איכותית אנחנו מעל לכל הכוחות שפועלים בעולם הזה. רק השתוקקות ונטייה לתיקון תמנע את הדרך הרעה של ההתפתחות.

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת עולם היא לא פתרון למשבר הגלובלי
הדאגות של "מיליארד הזהב"
מהמשבר למלחמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest