דף הבית / כלכלה / כסף / משבר התרבות האירופאית

משבר התרבות האירופאית

דעתו של ולדימיר פופוב מהמכון הלאומי ליחסים בינלאומיים במוסקבה: "המאה ה-21 אופיינה בהאצת התהליכים הכלכליים-פוליטיים בעולם, על רבגוניותם ומורכבותם. אסונות הטבע בשנים האחרונות נוטים לכזאת קיצוניות, עד שאיננו מסוגלים להעריך את מהות התופעות ולהסיק את המסקנות המתאימות. לפנינו סימנים של משבר בתרבות המערבית. יש שני תהליכים היסטוריים שמגיעים לסיומם:

– מתפרק העולם האירו-צנטרי, ותרבויות המזרח יוצאות לקדמת הבמה.

– מסתיימת תרבות בת 200 שנה ומגיחה לאוויר העולם תרבות אינטגרלית. הבשיל הצורך הבלתי נמנע ברענון המערכות לקראת המדיניות הגלובלית. מטרתה – ליצור שיטה חדשה של ייצור וצריכה, שתספק איזון בין הטבע לחברה, תגשר על התהום בין העשירים לעניים, תבנה סדר עולמי רב-קוטבי אמיתי על בסיס דו-שיח ושותפות בין מדינות ותרבויות.

אירופה סיפקה לעולם את המדע, הטכנולוגיה, התרבות, הקידמה, העוצמה, החופש והנוחות. אך היום אירופה מתנוונת. על מנת לשמור על קיומם, האירופאים נאלצים לקלוט כוח עבודה זר, דבר שמוליד עימותים אתניים. האיחוד האירופי לא הצליח עד כה לפתח מדיניות יעילה לשילוב המהגרים בתוך החברה המודרנית.

צידו האחד של המשבר המערכתי הוא הבעיות הפיננסיות-כלכליות שנבעו מתאוות הבצע חסרת השובע של הבנקים והתאגידים שמעודדים את המדינות לחיות מעבר לאמצעים. הזרמים הפיננסיים של ההון הווירטואלי הולכים ומתרחבים במהירות. הם יצאו מכלל שליטה והתנתקו מתנועת הכלכלה הריאלית.

הפער בין העשירים ביותר לעניים ביותר גדל בצורה מוגזמת. השאיפה להשגת רווח מקסימלי מחזקת את האלימות, החמדנות והשאיפה לשלוט. בגלל העלייה במחסור במשאבים, החוגים המדיניים של המעצמות האירופאיות נעשים תוקפניים יותר.

את כל המדינות האירופאיות מאפיין הפער ההולך וגדל בין השלטונות לאוכלוסייה, שמוביל לאובדן האמון במפלגות הפוליטיות.

עם סיום עליונותה של התרבות המערבית, ענק חדש יוצא לקדמת הבמה העולמית: תרבויות אסיה, ששם יותר ממחצית האוכלוסייה הם צעירים בעלי פוטנציאל רב עוצמה, משאבים טבעיים, ונטייה לאוטוריטיזם "נדיב" במקום התועלת החומרית".

ידיעות קודמות בנושא:
לאירופה אין מושג איך לצאת מהמשבר
המשבר הגלובלי של המאה ה-21
הכול נכון, אך מדוע החכמים אינם מתגבשים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest