דף הבית / חינוך, ילדים / משבר החובות הממשמש ובא יקבור את כולם

משבר החובות הממשמש ובא יקבור את כולם

Laitman_2011-02-03_3788_w.jpg

ידיעה של ארגון האשראי העולמי (World Organization of Creditors):

בניין הקלפים של הכלכלות העולמיות ממשיך לקרוס, ובעתיד הקרוב החובות הלאומיים יסחפו את כל מה שעומד בדרכם. החוב הלאומי של המדינות ממשיך לגדול, המדינות יותר ויותר מתקשות לעצור את צמיחתו. בשנת 2012 סך החוב של כל המדינות היה מעל ל- 55 טריליון דולר.

75% מהחוב מורכב מהתחייבויות של שבע הכלכלות המפותחות בעולם, מדינות ה-G7. בשנת 2012 מדינות ה-G7 הגדילו את חובותיהן ב-5%. בסה"כ נפח החובות של המדינות המפותחות גדל במהלך שנת 2012 ב- 12%. תחת הלחץ ההולך וגדל, יותר ויותר חוזים את הפיצוץ המתקרב של "בועות החובות". מדינות שגם כך חשות את לחץ החובות, לא יכולות למצוא הזדמנות להחזיר את החובות שלהן, ונאלצות ללוות יותר ויותר כדי לשלם את הריבית על החובות הקיימים.

עבור רוב הכלכלות המפותחות, נקודת האל-חזור כבר עברה, אין ממי ללוות אמצעים להצלתן. בסך הכול המומחים נוטים לכיוון התסריט הפסימי: בזמן הקרוב יתכן משבר פיננסי מדיני, שבעוצמתו ובהשלכותיו יעלה אלפי מונים על המשברים הכלכליים של השנים הקודמות.

התייחסותי: לפנינו קריסה של מערכת הפיננסים העולמית, או העברה הדרגתית שלה לצורה רציונלית. אם לשפוט על פי חוסר ההקשבה של ה"קברניטים" לשיטת החינוך האינטגרלי, נראה שהקריסה היא בלתי נמנעת.

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר השלמות של המודלים הפיננסיים
הכרה הדרגתית במצב ללא מוצא
לעולם נשקפת נחיתה קשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest