דף הבית / כלכלה / כסף / משבר באספקת המזון

משבר באספקת המזון

מאמר דעה: המשבר הכלכלי זו לא הבעיה. הפנו את תשומת ליבכם לזמן מה לאיום של המשבר באספקת המזון, שישמיד את העולם מוקדם יותר מכל משבר פיננסי: מחיר האורז עלה ב- 75% בשנים האחרונות, מחירי החיטה עלו ב-120%. משבר אספקת המזון נצפה כבר היום ב-37 מדינות. המשבר החל עוד לפני שההתחממות הגלובלית הכתה בחקלאות.

יש מספיק מזון בעולם. הוא פשוט לא מגיע לצרכן. בהתאם לנתוני האו"ם, מתוך 2.3 מיליארדי טונות של מזון שאותם האנושות תצרוך בשנה הקרובה, ישתמשו רק ב- 1.01 מיליארד טון כדי להאכיל בני אדם. בו בזמן, זרעי החיטה שבה ישתמשו על מנת לייצר אטנול, שבו מטעינים מכונית חשמלית, מספיקים כדי להאכיל אדם לשנה שלמה.

100 מיליון טון מזון יבוזבזו השנה על מנת "להאכיל" מכוניות, 760 מיליון טון יופנו להאכלת בעלי חיים. כמות החיטה הזו מספיקה כדי לכסות את גירעון המזון בכל העולם 14 פעמים. אם אתם לא אדישים לבעיית הרעב, תאכלו פחות בשר.

התייחסותי: אבל אם היינו יכולים להסדיר חלוקה הגיונית שווה של המזון ההכרחי, אף אחד בעולם לא היה מרגיש רעב או מחסור. כדור הארץ יכול להאכיל עוד מיליארדי אנשים, אם הם יתארגנו בהסכמה ביניהם. לעומת זאת, יותר ויותר אנשים ירעבו במצב הבלתי מתוקן של החברה על מנת להגיע לתיקון.

ידיעות קודמות בנושא:
2013 – משבר באספקת מזון
העולם נמצא במשבר מזון
העתיד של כדור הארץ: בעיות אקלים ומזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest