דף הבית / חינוך, ילדים / מקור של משאבים אין סופיים

מקור של משאבים אין סופיים

שאלה: אנחנו כל הזמן מדברים על הטבע, בכך שמשתמשים במונחים "הטבע", "יחס מאוזן", "הרמוניה עם הטבע" וכדומה.

אבל אם אנחנו מדברים על ההתקדמות של האדם, אז נחשב שהוא נוצר דווקא בגלל שהאדם נלחם עם הטבע, ניסה להתנגד לכוחות שלו, ניסה לצאת מתוכו ובאופן כזה התפתח. אז על איזו הרמוניה עם הטבע מדובר?

תשובתי: אנחנו לא מדברים על התפתחות אגואיסטית, אלא על התפתחות אלטרואיסטית, בהתאם לאותו הכוח ששולט בטבע. אין לנו כאן שום התנגדות.

לראשונה אנחנו מתחילים לעבוד לא נגד הטבע, אלא "בעד". לכן כאן יכולים להופיע אצלנו מנגנונים אחרים לגמרי, שעובדים על אנרגיה אחרת לגמרי. הם לא דורשים את מקורות האנרגיה הקודמים, אלא עובדים מתוך זה שמייצרים אותה בעצמם. כלומר אנחנו יכולים לגלות כאלה תכונות ואפשרויות בטבע, כאשר הכול נעשה ללא אובדן, מפני שאנחנו לא צריכים כל הזמן להתנגד למשהו.

כי באמת, ההתפתחות האגואיסטית שלנו הייתה נגד הטבע, ולכן אנחנו כל הזמן הלכנו בהתנגדות. אנחנו כבשנו את הטבע, שינינו אותו בכוח ובזה החשבנו את עצמנו לגדולים וחזקים.

ואילו כאן להיפך, אנחנו מתחילים להשתמש באינטגרליות שלו ובהתאמה איתו, בהרמוניה איתו, בהידמות אליו מתחילים להיות ניזונים מהאינטגרליות הזאת. בסופו של דבר, אנחנו מקבלים מהטבע מקור של משאבים אין סופיים והחיים שלנו משתנים לחלוטין. אנחנו לא נייצר בזיעת אפינו את כל הדרוש לנו על ידי התהליכים הטכנולוגיים הנוכחיים, הם יהפכו להיות אחרים לחלוטין.

האדם יתחיל לגלות בתוכו אפשרויות להתמלא באנרגיית החיים, לא דרך מה שהוא צורך, קמח, בשר, ושאר מוצרי מזון, אלא דרך שדות אחרים לחלוטין. אנחנו פתאום נגלה מילוי בדרגה הבאה, לא בדרגת הגוף הבהמי, אלא בדרגת ה"אדם".

כי בטבע קיימת הדרגה הבאה, שנקראת "אדם חכם". ואיפה הוא "האדם החכם" הזה? אנחנו מהווים לפי טבענו, לפי הפיזיולוגיה וההתנהגות, פשוט המשך של עולם החי. קיים הטבע הדומם, הצומח והחי, ואילו עד לדרגת ה"אדם" אנחנו עדיין לא הגענו.

אדם, זה מי שיהיה לגמרי מותאם לתמונה האינטגרלית של הטבע, מי שיימצא בה במצב של איחוד, הרמוניה איתה, דווקא מפני שהוא יבין, ירגיש, ידע את כולה, ישיג וינהל את הקשר הזה.

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לרכך את הנהגת הטבע
השלב הבא בהתפתחות האנושות
להתיידד עם השכל של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest