מקור מים חיים

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 4

הזוהר הוא ספר מיוחד. הוא כתוב בשפת המדרש, בצורה פיוטית, ובעל הסולם הוסיף אליו את הפרוש הקבלי שלו. לכן אנחנו לומדים גם את הסיפור של הזוהר בשפת המדרש, ואת אותו הסיפור בהצגתו הקבלית, בשפה המדעית, שבה מדובר על ספירות, פרצופים ועולמות.

בעל הסולם כתב שהוא קרא לפרוש שלו "הסולם", מפני שאם אתה רוצה להשיג מדרגה גבוהה ונפלאה, אז חסר לך רק סולם. אם הכינו עבורך את הסולם, ואתה יודע כיצד להשתמש בו, אתה כבר עולה אל הפסגה הנפלאה הזאת. מהי הפסגה הזאת? – גמר התיקון.

כל ספרי הקבלה שאנחנו לומדים, צריכים להביא אותנו בסופו של דבר להתפעלות והתרוממות רוח מספר הזוהר. חייבים רק לשים לב לכוונה בזמן הלימוד. בזמן קריאת ספר הזוהר, זהו ממש צורך הכרחי. חבל לפספס את ההזדמנות ולא לקבל את האור שנמצא בו בצורה כזאת מרוכזת וחזקה, המיועדת דווקא עבור כל הנשמות, שיוכלו לתקן את עצמן בעזרת האור הזה.

לכן מחברי הזוהר, רבי שמעון ותלמידיו, כתבו בספר הזה, שרק אותו הדור שיתחיל להתעורר אל הרוחניות, יזכה לגלות את הספר הזה, ובעזרתו יתחיל לעלות ויוכל לתקן את עצמו.

וכך זה באמת קרה: במשך כמעט אלפיים שנה ספר הזוהר היה נסתר, לא ידעו עליו שום דבר, והוא התגלה רק לפני כמה מאות שנים. אך גם אז בני האדם לא ידעו מה לעשות איתו, עד שבעל הסולם כתב את הפירוש לספר הזה. כשאנחנו קוראים אותו יחד עם הפירוש הזה, אנחנו יכולים להבין על מה מדבר הזוהר.

מכאן חשוב מאוד להבין, עד כמה הספר הזה הוא חשוב, מיוחד ויקר ערך. כשאנחנו ניגשים ללימוד ספר הזוהר, אנחנו צריכים להתייחס אליו בצורה מאוד עדינה. הרי האור שבו הוא כל כך גדול, שכמו שהוא יכול להביא תועלת, הוא יכול גם להביא נזק.

אם אנחנו מזלזלים בכוונה וקוראים אותו לא כדי לתקן את עצמנו, לא מעמידים את עצמנו תחת האור כמו תחת מים חיים שרוחצים אותנו, בציפייה מתמדת שהוא יטהר ויתקן אותנו, אם איננו חושבים על זה, אנחנו הופכים את הנשמה שלנו לעוד יותר גסה, בכך שמוסיפים לה את העביות של הרצון. ולהיפך, אם אנחנו קוראים אותו נכון, אנחנו מרגישים השפעה מאוד חזקה.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סולם אל השמיים
לגלות את המימד הרוחני
הספר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest