דף הבית / חינוך, ילדים / מקורם הרוחני של החלוצים

מקורם הרוחני של החלוצים

2012-02-24_0130_w.jpg

שאלה: 1% מהאנושות הם החלוצים שילמדו את האחרים. אך למעשה הם אינם נבדלים במשהו מיוחד מהאחרים, אלא הם פשוט הראשונים שבהם התגלה הרצון לרוחניות. האם בכל זאת קיים הבדל?

תשובתי: האנשים שבהם קיים הרצון למימוש התהליך הזה, אינם שואלים את השאלה: "כיצד נוכל להיטיב לחיינו הגשמיים?", אלא הם שואלים: "כיצד אנחנו יכולים לעלות לדרגה הבאה להשׂגת נצחיות הטבע, הגלובליות שלו, הייחודיות שלו?".

הם מתעסקים בלעלות למדרגה הבאה, המדרגה הרוחנית, הדרגה של השׂגת הסיבה, התוצאה. הכרת המנגנון של כל הבריאה ולא רק של העולם שלנו, אלא גם של אותו העולם שנמצא מחוצה לו, בספירות יותר רחבות.

1%, הם האנשים שיש להם דווקא ההשתוקקות לזה. הם מלכתחילה במוצאם הרוחני, בפוטנציאל הטמון בהם נובעים משָם, מהדרגות ההן. ואילו המסה העיקרית של האנושות, היא מהדָרְגוֹת היותר נמוכות. לכן, שני חלקי האנושות האלה צריכים להשלים זה את זה.

אבל ההשתוקקות לרוחניות שמתגלה לאותו החלק שצועד קדימה (אלה כל הקבוצות שלנו בכל רחבי העולם), היא השתוקקות מאוד רצינית, מיוחדת, שייחודית רק לנו, ואינה אופיינית לכל האנושות.

כל שאר בני האדם מוכנים בעל כורחם לקבל על עצמם כל מיני שיטות התכללות רק כדי להיטיב לחייהם הגשמיים, מפני שרע להם ולא יותר מזה. למעשה, הם לא חושבים על משהו גדול יותר. אין להם שום דרישות פנימיות, תחושות ריקניות, שיש להם צורך למלא אותן בהשׂגה הרוחנית.

מתוך שיחה מס' 14 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפקידו של  1% מהאנושות
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא
במקשה אחת עם כל האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest