דף הבית / קבלה ומדע / מקובל הוא לא מדען רגיל

מקובל הוא לא מדען רגיל

שאלה: מיהו מקובל? מה הוא רואה שאנחנו לא רואים? מה הוא מרגיש שאנחנו לא מרגישים? האם הוא בעל כוחות-על? איך האדם הופך להיות מקובל? תגלה לנו את כל הסודות של חכמת הקבלה?

תשובתי: מקובל הוא מדען, רק לא מדען רגיל. הוא חוקר את העולם ורוצה להשיג את השורשים של כל מה שמתרחש, כדי לגלות ולדעת למה הכול מסודר בכזאת צורה, מאיפה זה מופיע ולאן הכול נע. זהו אדם שיש בו צורך פנימי להשיג את העולם בו הוא חי, ולגלות מה העולם הזה מצפה ממנו. זהו אדם שנולד עם שאלה שבוערת בקרבו ולא נותנת לו מנוח: בשביל מה ניתנו לנו החיים האלה? מה המשמעות שלהם? בשביל מה נולדתי? היום השאלה הזאת מטרידה אנשים רבים מאוד, אבל בעבר היא הייתה נחלתם של אנשים נבחרים.

המקובל הראשון היה "אדם הראשון", אדם שחי לפני 5,775 שנה. אדם גילה את הסוד של החיים וכתב על זה ספר. ודאי שאנשים חיו הרבה לפניו, אבל אדם נחשב לאדם הראשון, מפני שהוא גילה את המהות הפנימית של הטבע ואת הכוח הנסתר שעומד מאחורי כל הכוחות החיצוניים והפרטיים שמופיעים לפנינו. 

אנחנו חיים במציאות שחלק ממנה נגלה בבירור, ואילו החלק האחר נסתר. כל פעם אנחנו מגלים עוד איזשהו חלק מהמציאות, וכך אנחנו מתקדמים. אבל יש כזאת מציאות, שתמיד נשארת מבחינתנו נסתרת, אם אנחנו לא משנים את עצמנו. המציאות הנסתרת היא בלתי נתפסת על ידי החושים שלנו, אנחנו מוגבלים על ידי חמשת החושים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש, אבל המציאות הרבה יותר רחבה מהם. לא ידוע לנו כלום על מה שלא נכנס לטווח החושים שלנו. אנחנו מסוגלים רק להרחיב קצת את הטווח: להגביר את הראייה על ידי מיקרוסקופים וטלסקופים, את השמיעה על ידי רדארים ומכ"מים, אנחנו ממציאים כל מיני מכשירים חיישנים. אבל בעיקרון, אלה הן רק תוספות קטנות לחושים הטבעיים שלנו, כדי שהעיניים יראו למרחק גדול יותר והאוזניים ישמעו טוב יותר.

בעיקרון, אנחנו אפילו לא משערים איזה חושים עוד חסרים לנו. העולם הוא הרבה יותר עשיר ורב-גוני, אבל איננו יודעים עליו דבר. ישנם מימדים עליונים אחרים, יותר נרחבים מהמציאות הארצית הרגילה, והם היו יכולים להתגלות לנו, אבל אנחנו לא מסוגלים לגלות אותם. התפתחות המדע מביאה את האדם לקו, שהוא מרגיש שצריך להיות עוד משהו מעבר לגבול של העולם שלנו. אבל איפה הדלת הזאת, דרכה אפשר לצאת מהטבע שלנו ולהיכנס לאיזה שהם מימדים אותם אנחנו לא מכירים ולא מרגישים עכשיו? 

נניח שכל בני האדם היו עיוורים, אז היינו מסתדרים ללא ראייה בעולם הזה, אפילו מבלי לחשוד שחסר לנו משהו. ובאותו אופן איננו חושדים שחסר לנו חוש חשוב מאוד, הרגשת הכוח העליון הכללי, שמארגן הכול ומנהל את הכול. איננו מרגישים את הכוח הזה ואת הקשר שלנו עימו, הוא נסתר מאיתנו, כאילו שלא קיים בכלל. אבל למעשה, פשוט חסרה לנו התפתחות שתאפשר לנו לגלות ולהשיג אותו.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 2.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest