דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ו'

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ו'

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן. (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

מהי תכלית הבריאה?

"כל העולמות, העליונים והתחתונים, וכל אשר בתוכם, לא נבראו, אלא בשביל האדם (להשיג את השתוות הצורה עם הבורא – מ.ל.). כי כל אלו המדרגות והעולמות לא באו, אלא כדי להשלים הנשמות במידת הדבקות (השתוות לתכונות ההשפעה והאהבה) שהיה חסר להם מבחינת מחשבת הבריאה (כפי שנאמר על ידי הבורא: בראתי יצר הרע באדם).

שמתחילה נצטמצמו ונשתלשלו, מדרגה אחר מדרגה ועולם אחר עולם, עד לעולם החומרי שלנו, בכדי להביא את הנשמה בהגוף (האגואיסטי) של עולם הזה, שהוא כולו לקבל ולא להשפיע (רצון לקבל עם כוונה לקבל לעצמו. רצון לקבל עם כוונה להשפיע נחשב להשפעה, כלומר הכוונה היא שקובעת את מהות הפעולה, הרצון), כמו בהמות וחית הארץ, כמ"ש: עייר פרא אדם יולד, שהוא (רצון לקבל עם כוונה לקבל לעצמו) בחינת הרצון לקבל הגמור, שאין בו מבחינת השפעה ולא כלום, שאז נבחן האדם להפכי גמור אליו ית', שאין התרחקות יותר מזה.

ואחר זאת, בכוח הנשמה המתלבשת בו, הולך ועוסק בתורה ומצוות, שאז משיג צורת ההשפעה כיוצרו (כוונה), לאט לאט, בדרך המדרגות ממטה למעלה, דרך כל אותם הבחינות שירדו בעת השתלשלותם מלמעלה למטה, שהם רק מידות ושיעורים בצורת הרצון להשפיע, שכל מדרגה עליונה פירושה שהיא יותר רחוקה מבחינת הרצון לקבל ויותר קרובה רק להשפיע, עד שזוכה להיות כולו להשפיע ולא לקבל כלום לעצמו (כלומר מתקן את כל הכוונות על כל הרצונות שלו).

ואז, נשלם האדם בדבקות אמיתי בו ית', כי רק בשביל זה נברא. הרי שכל העולמות ומלואם, רק בשביל האדם נבראו".

בעל הסולם, הקדמה לפתיחה לחכמת הקבלה, סעיף ט'

רשומות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ג'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ד'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ה'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest