דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק כ"ג

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק כ"ג

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

השגחת הבורא היא השגחה מטרתית

"מובן לנו (התפתחות מטרתית על ידי ההשגחה מלמעלה, הטבע או הבורא שהם הינו הך), מכל מערכות הטבע המוצגים לעינינו, אשר כל בריה קטנה איזו שהיא, מד' הסוגים: דומם, צומח, חי, ומדבר, הן בכללם והן בפרטם, אנו מוצאים בהם השגחה מטרתית. כלומר, גידול איטי והדרגתי (הנחוץ), בדרך התפתחות של "קודם ונמשך". כמו הפרי על האילן, אשר מושגחת במטרה טובה לסופה, שתהיה פרי נאה ומתוקה לחיך.

וצא נא ושאל להבוטניקאי, כמה מצבים הם העוברים על הפרי הזאת, מעת שנראתה לעיניים, עד ביאתה לתכליתה, שהוא גמר בישולה. אשר (בהחלט) כל המצבים הקודמים לתכליתה (הסופית), לא די שאינם מראים לנו שום דוגמא מותאמת לתכליתה, המתוק והיפה, אלא עוד כמו להכעיס, מראים לנו את ההפכי להצורה התכליתית (הנכונה והשלמה). דהיינו, כל שהפרי יותר מתוק בסופה (מפותח מבחינה רוחנית), היא נמצאת יותר מרה ויותר מגונה, במצבים הקודמים של סדר התפתחותה (כיוון שהמצב הסופי הוא המצב ההתחלתי המתוקן, ברור שככל שמתגלה יותר חוסר שלמות בנברא, הוא שלם יותר בסוף – מ.ל.)".

בעל הסולם, מהות הדת ומטרתה

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק כ"ב
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק כ"א
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק כ'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest