דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצרים עשתה את שלה, אפשר לצאת ממצרים

מצרים עשתה את שלה, אפשר לצאת ממצרים

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "עד שיצאו ממצרים והיו לאומה שלימה בפני עצמה, כי אז נעשתה המציאות שכל אחד יהי' מובטח בכל צרכיו בלי שום דאגה והרהור כלל…

כל עוד שהיחיד מוטרד בדאגותיו עצמו אינו מוכשר כלל אפילו להתחיל בקיום המצוה של ואהבת לרעך כמוך."

מכאן מתחיל להיות מובן מהי "גלות מצרים". הרי מימוש תנאי הערבות התחיל מקבלת התורה, במידת משיכת המאור המחזיר למוטב. עד אז, בני ישראל לא היו מסוגלים לקבל את התנאי הזה, אך היו נמצאים במערכת של בניית הערבות.

בעיקרון, מאז שיצאנו מבבל והתחלנו את הדרך, אנחנו כל הזמן מעצבים את מערכת הערבות בינינו. תחילה, הרצון האגואיסטי שלנו עדיין חלש ואנחנו באמת מרגישים את עצמנו כמשפחה אחת, מאוחר יותר מתחילים להופיע סכסוכים, לאחר מכן, מתלהטת בינינו השנאה, ואנחנו נמצאים בין ה"מצרִים", כלומר בין החשבונות האגואיסטיים השונים. כאן מתגלה לנו "פרעה" ואנחנו מגלים בהדרגה שאין בינינו שום ערבות.

בסופו של דבר, אנחנו מגיעים להפכיות קוטבית, להשפעה, לדרגת ה"בינה". במקום ערבות, כוח ההשפעה, אנחנו רוכשים את כוח הקבלה. וזהו השלב האחרון לפני "יציאת מצרים": בקבוצה אנחנו מגלים בינינו את כל הרע האפשרי, ואין לנו יותר מה לעשות במצרים.

עכשיו אנחנו זקוקים ל"תורה", כלומר לשיטת התיקון. ובסופו של דבר לאחר "קריעת ים סוף" אנחנו מקבלים אותה ליד הר השנאה שלנו – "הר סיני".

מתוך השיעור לפי מאמר ה"ערבות", 25.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוח הערבות: תנסו ותיווכחו
תנאים לאלה שדורשים חיים
התפתחות הערבות לאורך ההיסטוריה האנושית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest