דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציירים את התמונה הרוחנית הכוללת

מציירים את התמונה הרוחנית הכוללת

שאלה: איך אנחנו יכולים לעבוד בצורה נכונה עם המדרגה הבאה? מה זאת המדרגה הבאה? איך אנחנו יכולים להתקרב אליה, למצוא אותה, לראות אותה, לגלות אותה? מה ההבדל בין המדרגה עצמה לבין מה שמתגלה בה?

תשובתי: העולם שלנו, זה הרגשה של החלוקה האגואיסטית שלנו, של הדחייה ההדדית. במצב כזה של ריחוק הדדי אנחנו תופסים את כולם: זה את זה, את הטבע הדומם, הצומח והחי. והמצב הזה נקרא "העולם שלנו". במילים אחרות, בכך שמושכים באופן אגואיסטי אלינו הכול למען ההנאה העצמית, אנחנו בזה מחלקים את האור הרוחני האחד למנות מזעריות ותופסים את זה כאובייקטים של הטבע הדומם, הצומח, החי וה"מדבר" של העולם שלנו.

ולהיפך, אם אנחנו נתחיל לחבר יחד את האובייקטים האלה ולהתייחס אליהם כאל אחד שלם, אז אנחנו נתחיל להרגיש את המדרגה הבאה, את העולם העליון.

כדי שאנחנו נוכל למצוא, איך לתפוס בצורה אחרת, נכונה, את החלל שמקיף אותנו, ניתנה לנו הקבוצה. ובסופו של דבר יוצא, שאם אנחנו מתחברים בינינו, משתדלים להתחבר נפשית, מתארים לעצמנו את השילוב שלנו של הרצונות והמחשבות כרצון אחד, כמחשבה אחת, כלב אחד וכמוח אחד, אז באופן כזה אנחנו מציירים לפנינו את העולם הרוחני, משתוקקים אליו. באופן זהה הילד משתוקק להיות גדול.

על ידי ההשתוקקות הזאת אנחנו מזמינים על עצמנו את האור העליון ("אור מקיף") שמתקן את האגו שמפריד בינינו ובאופן כזה יוצר את המדרגה הבאה, את הקשר בינינו, את האח"פ של המדרגה העליונה.

כך אנחנו מתחברים למדרגה העליונה, רק דרך שיתוף הפעולה ההדדי בינינו. ואז אנחנו מתחילים להרגיש את השדה, האנרגיה, הגל שזורם בינינו.

הבעיות שבינינו ילכו ויגדלו יותר ויותר, כוחות של דחייה יתגלו יותר ויותר, ואילו אנחנו צריכים להיפך, להתעלות מעליהם וכל הזמן לקשור את עצמנו בינינו, עד שהכוחות השליליים והדוחים של ההתנגדות, מצד אחד, וכוחות החיבור ההדדי שלנו, מצד שני, ישיגו את הדרגה של המדרגה הרוחנית הראשונה. ואז היא תתגלה ב"קו האמצעי".

לכן, העולם הרוחני מתגלה בקשר בינינו, בתנאי שאנחנו מתעלים מעל כוחות הדחייה, בכך שעובדים בסבלנות ובהתמדה על החיבור, עד שנעלה לדרגה של המדרגה הרוחנית הראשונה.

המדרגות האלה של ההצטברות, כאשר אנחנו ללא לֵאוּת מנסים להתחבר למרות הבעיות התמידיות בקבוצה בינינו, זה אותו הזמן של ההתפתחות הפנימית של העוּבר, שאותו אנחנו צריכים לעבור. ואז אנחנו נולדים.

מה אומרים כאשר הרך הנולד מופיע לאוויר העולם? "בשעה טובה!".

מתוך הסעודה לפני הכנס באירופה, 21.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הרמוניה במגוון קולות
מהיכן מתחיל הסולם הרוחני
תסנן את כל מה שמיותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest