דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצידו השני של המסך

מצידו השני של המסך

laitman06_zohar_tv_8214_70.jpg

העולם הזה, שאנחנו מרגישים עכשיו, לא ניתן לנו במקרה. הוא נובע מתוך הטבע הכולל בתוכו שתי צורות מנוגדות: בורא ונברא. כשאנחנו מתחילים לעלות במדרגות ולהסיר את הפער בין הכלי והאור, בין נקודת הנברא ובין הבורא, מתגלה לנו מצב שבו נקודת הנברא מרגישה מנותקת מהבורא ומנוגדת לו. כדי להעביר אותנו אל צידו השני של המסך, ניתן לנו האמצעי, ספר הזוהר, שמעביר אותנו ממצב של פירוד לחיבור ואיחוד.

כל המציאות קיימת רק בתוך נקודת הנברא שבה כלולים כל העולמות וכל השינויים. נקודת הנברא איננה משתנה ביחסה אל הבורא, אלא תמיד נמצאת במצב הטוב ביותר, בגמר התיקון.

עלינו להשקיע מאמצים כדי לנצל נכון את האמצעי שניתן לנו, ספר הזוהר, להשתמש בו וללמוד לפיו על השינויים שלנו, על הקשר בין שני העולמות וכיצד האחד מתלבש בשני. ככל שספר הזוהר ישנה אותנו, נוכל להתקדם מההרגשה העכשווית כנקודה שחורה ולאט לאט נתחיל להשיג את הניגודיות כלפי האור.

כאשר אנחנו קוראים בספר הזוהר אנחנו חייבים להבין שלפנינו לא נמצא ספר, אלא גשר מיוחד המגשר בין שני המצבים שלנו – המצב הנוכחי, שבו אנחנו נבדלים מהבורא ומרגישים רק את עצמינו לבין המצב העתידי, העליון, היכן שאנחנו נמצאים באיחוד עם הבורא.

הודות לשפתו המיוחדת של הזוהר, הוא מראה לנו כיצד עלינו להשתנות בכדי להיות מסוגלים לקבל את האור. האור נמצא בינתיים מחוץ לנו ולמרות שתמיד נישאר עשויים מחומר של רצון לקבל, כאשר המבנה הפנימי שלנו ישתנה ויהיה דומה לאור, אנחנו נדמה לבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לפניי לא היה כלום
יחד עם הזוהר עד התיקון
מכשיר ייחודי לגילוי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest