דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות שנעשתה בעבודת יד

מציאות שנעשתה בעבודת יד

בעולם הרוחני אין צורות מוכנות, אין "פסלים". את הצורה לרוחניות נותן האדם עצמו. כי הכוח העליון, הטוב והמטיב הממלא את כל המציאות, הוא ללא גבולות. יש לו תכונה אחת, שהיא טוב ומטיב, השפעה ואהבה.

אבל גם את הטוב ומטיב, את ההשפעה והאהבה מרגיש רק מי שמגלה את הכוח הזה. לכן אי אפשר לדבר על הבורא ללא נברא שמגלה אותו. הכול מתבהר רק כלפי הנבראים, רק כלפי האדם המשיג.

ההתפתחות שלנו תמיד ממומשת על ידי שני כוחות: כוח קבלה וכוח השפעה. שום דבר אינו קיים יותר במציאות. יש רק רצון של העליון להשפיע לנו, היינו, להביא לנו כל טוב לפי המטרה וההגדרות של העליון שלפיהן הוא קבע את הבריאה, וכמו כן הכוח של התחתון, שזה רצון לקבל. שהכוח הזה הוא מנוגד לכוח העליון, אבל דווקא משילוב של שני הכוחות המנוגדים האלה: "בעד" ו"נגד", שני הכוחות האלה מייצבים זה את זה בעיני המקבל.

לכן המציאות שלנו נחלקת לפנימית, כלומר לאני עצמי, ולחיצונית, העולם הסובב אותי, לכוח המושך ולכוח הדוחה, פלוס ומינוס, שחור ולבן. לכל תכונה יש בחינה שכנגדה, ואם אנחנו רוצים להתפתח, אז אנחנו צריכים לבנות את הצורות האלה: גם "בעד" וגם "נגד". אין בורא ללא נברא, ואין נברא ללא בורא. ורק כשהם שניים הם יכולים לאחוז זה בזה.

לכן אנחנו צריכים לבנות את צורת ההתפתחות הראשונה שלנו שנקראת עובָּר, וגם את הרחם בשבילו. כלומר אנחנו בעצמנו צריכים לבנות גם את צורת הנברא וגם את צורת הבורא. שני הכוחות האלה, שתי התכונות הללו, הם צריכים להיות מיוצבים על ידינו בכל רגע. ואת המשימה הזאת אנחנו מממשים בקבוצה: כמו אדם כלפי הקבוצה, הפרט כלפי הכלל או העובּר כלפי הרחם של אימא. והקבוצה צריכה לייצב את עצמה כעובָּר כלפי האנושות, כמו פנימיות כלפי חיצוניות.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גלים בעלי מרכז משותף
תוצאות הכנס עדיין לא התגלו לחלוטין
קבוצה, זה כוח הטיהור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest