מציאות מדומה

שאלה: "העולם הזה", לטענת חכמת הקבלה, תלוי בתפיסת האדם. האם אתה יכול להציע ניסוי שיכול להראות או להוכיח זאת?

תשובתי: לא, אבל זה ברור, כל בר דעת מבין שזה כך. אדם שחוקר את המציאות מבין שהוא לא יכול לדבר מחוץ לעצמו. נניח, שאין בעולם הזה בני אדם, אז המציאות קיימת או לא? אם בן אדם גילה את המציאות, אתה יכול לומר, בוא ונמחק עכשיו את האדם, אז המציאות קיימת או לא? אז בלעדיך היא קיימת, בלעדיי היא קיימת, אבל אם לא היו בכלל אנשים שיגידו על כך שהיא קיימת, אז אנחנו לא יכולים כך לומר, כי הכול מדובר כלפי מי שגילה, כלפי האדם.

שאלה: זאת אומרת, אני עכשיו לא בתל-אביב אבל תל-אביב נמצאת שם?

תשובתי: רגע, רגע, אבל מישהו גילה שיש תל-אביב.

שאלה: כן.

תשובתי: זה משהו אחר. אתה שואל כך, אם לא גילינו את אמריקה, האם היא הייתה קיימת לפני כן או לא? מי היה אומר שהיא קיימת?

שאלה: רק מי שגילה אותה.

תשובתי: אהה, אחרי שגילינו, אנחנו אומרים שהיא הייתה קיימת גם קודם?

שאלה: נכון.

תשובתי: זאת אומרת, אנחנו עושים פעולות חישוב כלפי העבר, ואז אנחנו אומרים שגם קודם היא הייתה קיימת, ורק עכשיו אנחנו גילינו.

שאלה: זאת אומרת, שאנחנו כאילו חוקרים תופעות על אף שלא נכחנו בהן באופן פיזי?

תשובתי: אבל הן לא היו. אלא זה רק אתה בתוך הדמיון שלך אומר שהיא הייתה קיימת.

שאלה: אז מתי היה "המפץ הגדול"?

תשובתי: לפי החשבונות שלך, לפני מינוס ארבעה עשר מיליון שנה.

שאלה: אז החשבון הזה הוא נכון? כי אני לא הייתי.

תשובתי: הוא לא נכון כלפי החושים שלך. המדע בעולם שלנו זה דבר שאפשר לסמוך עליו בוודאות, כי זה בחושים שלך הנוכחיים. אתה לומד את חכמת הקבלה, אצלי חמש עשרה שנה לפחות, אתה לא מרגיש שאתה עובר כל מיני מצבים ולפעמים אתה מאוד מבולבל, ולפעמים אתה ממש מתהפך בפנים ומשהו קורה לך בראש ובלב ובתפיסה? לאט לאט אתה מקבל פורמט חדש. אתה עובר שכפול, שחזור, לידה של חושים חדשים כדי לתפוס את העולם הרוחני. ואז כשאתה תגיע למצב שיצטיירו בך כל החושים הרוחניים, חמשת החושים: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות – מבנה רוחני שייקרא "האדם הרוחני" שבך, אז אתה תתפוס בו את המציאות הרוחנית, ואז מהמציאות הרוחנית כלפי המציאות הגשמית תוכל לדבר, ולפני זה לא.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 6, 16.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest