דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "מצוות גשמיות" ותיקון הלב

"מצוות גשמיות" ותיקון הלב

laitman_2009-06_3382_70.jpg

שאלה: כיצד לממש את החיבור הנכון בינינו? האם רק פעולות רוחניות נחוצות לכך?

תשובתי: לא, עלינו לבצע את כל הפעולות האפשריות המכוונות לחיבור בעולם הזה, בתוך הקבוצה, בהפצה. העולם צריך לשנות את גישתו לחינוך הילדים והמבוגרים, ליחסים בין בני אדם, כדי שכל המגעים בינינו ישרתו את העלייה הרוחנית, את גילוי הבורא בתוכנו. פעולות אלה נקראות מצוות, עלינו לבצע אותן על מנת לתקן את הרצון האגואיסטי שלנו, עד שהבורא יתגלה ברצון הזה בכל עוצמתו.

רצונות שבורים, שנאה הדדית נקראים "אנטי-מצוות", "אנטי"-בורא. אם אני מתקן שנאה לאהבה, אני שומר מצוות – פעולות המקשרות בינינו. צורות של הקשר המתגלה, אשר מראות לי כיצד כל רצון צריך להתחבר עם משנהו, נתפסות בי כדמות הבורא. כלומר, הבורא הוא הקשר הנכון בין הנשמות! אנחנו מרגישים אותו כרשת מקשרת ומחברת בינינו בצורה נכונה וכוללת אותנו בתוך המערכת הזאת. כל זה נקרא הבורא, זהו המצב אליו אני חייב להגיע, לכן כך הוא נקרא "בוא+וראה".

זה כולל גם פעולות גשמיות כגון: עבודה בקבוצה, ישיבות חברים, כנסים, לימוד יחד. אך לאחר כל הפעולות החיצוניות הללו חייבים לבצע את העבודה הפנימית, את התיקונים הפנימיים האמיתיים, את תיקון הנשמה. הרי הבורא דורש מאיתנו את תיקון הלב. פעולות אלה נקראת "מצוות גשמיות", למרות שלא מבצעים אותן בידיים וברגליים. אלה פעולות רוחניות, ואוכל לבצע אותן רק אם יאיר עליי המאור המחזיר למוטב.

אינני מבצע זאת בעצמי! רק כולנו יחד: אני, הקבוצה והבורא שלושתנו עושים את השינויים. רק ביחד! בלתי אפשרי לבצע תיקון לבד, חייבים לשלב את שלושת המרכיבים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 17.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest