דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצווה לספר על יציאת מצרים

מצווה לספר על יציאת מצרים

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת בוא, קע"ט: והמצווה שלאחר זו, הוא לספר בשבח יציאת מצרים, שהוא חוב על האדם לעולם. כל אדם המספר ביציאת מצרים. ושמח בספור ההוא בשמחה, עתיד הוא לשמוח עם השכינה לעולם הבא, שהיא שמחה מכל צד, שזה הוא אדם השמח באדונו, והקב"ה שמח בספור ההוא שלו.

מצווה היא ציווי הבורא, חוק הטבע, התחייבות האדם. הבורא הוא הטבע, כך שבטבע מושרש שאחרי שאנחנו יוצאים מהאגו אל תכונת ההשפעה, חובה עלינו לספר על יציאת מצרים.

לספר פירושו לבדוק, לדעת, להבין, לחקור ולהשיג את האור במלוא עומקו, איך הוא השפיע עלינו, התהליכים שעברנו ברצון לקבל שלנו ואיך אנחנו בעצמנו השתתפנו בהשפעת האור, ללא מודעות, בצורה אוטומטית או עצמאית.

ללא הבנת התהליך שעברנו לכל עומקו, לא נוכל להגיע להשגת הבורא. בלתי אפשרי לקפוץ מהמצב הלא-מתוקן למצב המתוקן. עד שלא נבין את עצמנו – הנברא, לא נבין את הבורא, לא נוכל להיות דומים לו.

בתיקון עצמי, אני משיג אותו, את הבורא – בורא וראה, תשיג אותי ותדע. בנקודה השחורה שלנו, שהיא יש מאין, אנחנו צריכים לגדול על פי השפעת שהאור, כדי שהוא ימלא אותנו, ימלא אותנו בהכרה, בהבנה ובהרגשה.

לכן ניתנה לנו הפקודה להשיג את התהליך ולהבינו בכל עומקו, מהרצון לקבל עד השגת תכונת ההשפעה, זאת אומרת לספר על יציאת מצרים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
לגלות את העבר בעתיד
אתה מוכן לבריחה?
נס יציאת מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest