מצווה להרוג מחבל

הערה: הרב הראשי לישראל, דוד ברוך לאו, כינה את הריגתו של מחבל "מצווה". יחד עם זאת, הוא ציטט מהתורה כי ״הקם להורגך השכם להורגו״, ועוד הוסיף שאין צורך לפחד מההשלכות המשפטיות האפשריות של העבירה.

תשובתי: אינני יודע כיצד הוא יכול להיות ערב לזה, מפני שחוקי המדינה אינם תואמים תמיד לחוקי התורה.

הערה: יתרה מזאת, הוא הוסיף ואמר שאם מישהו יוצא לרחוב עם סכין, הוא לא צריך לחזור הביתה.

תשובתי: כאן ברור לשם מה הוא יצא עם סכין, ושאין לו שום כוונה אחרת מלבד להרוג. כאשר לוכדים את המחבלים וחוקרים אותם, הם אינם מסתירים את כוונתם ומצהירים על רצונם להרוג. לכן מראש, אם אדם נחשף למקרה כזה, עליו להשתדל בכל האמצעים להרוג את התוקף.

הערה: הרב הראשי לישראל סבור גם, שזו הדרך היחידה שבה ניתן לעצור את המחבלים.

תשובתי: אני בספק אם זה מה שיעצור אותם, מפני שהם מקבלים כסף רב עבור פעולות הטרור. ובעיקר מפני שהם סבורים שיקבלו תמורת המעשה כניסה לגן עדן, ועבורם זה החשוב מכול.

בנוסף, משפחות המחבלים מקבלות סיוע גדול מאוד. בתיהם נשמרים, נותנים להם מענקים ואותות הצטיינות ועורכים למחבלים הלוויות יוקרתיות. בעבר, האנגלים היו קוברים את המחבלים ההרוגים, עטופים בעור של חזיר, במקרה כזה, על פי הקוראן, האדם לא מגיע לגן עדן. בעזרת שיטה זו, הטרור נעצר מיידית. כמו כן, צריך להפסיק מתן מענקים כספיים גדולים לרשות הפלשתינית, כך שלא יהיו להם אמצעים לעידוד המחבלים ומשפחותיהם. מלבד זאת, צריך להרוס את בתיהם ולפנות את המשפחות. כלומר לעשות הכול, כדי שהם לא יתרגלו לביצוע פעולות טרור. אבל הכי חשוב הוא שעלינו להתאחד בינינו, כך יגיעו לעולם שלנו כוחות חיוביים וטובים, שיחייבו את המחבלים הפוטנציאלים לשנות את עצמם ואת הטקטיקה שלהם, את היחס שלהם כלפי ישראל, כלפי עצמם וכלפי החיים. כך אנחנו יכולים להשפיע עליהם בדרך המהירה ביותר, ובצורה נוחה וטובה יותר. לשם כך איננו זקוקים לאף אחד, אנחנו לא לוחצים על אף אחד ואף אחד לא יאשים אותנו בשום דבר. אם נעשה את מה שתלוי בנו, לא יהיה צורך בשום דבר אחר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest