דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצבור תיקונים של הדורות הקודמים

מצבור תיקונים של הדורות הקודמים

razdumye_100_wp.jpg

בעל הסולם, מאמר "הערבות":

"ולפיכך, לא מצא הקב"ה שום עם ולשון, שיהיו מוכשרים לקבלת התורה, זולת בני אברהם יצחק ויעקב, שזכות אבותם עמדה להם."

שאלה: אני צריך לעשות את כל התיקונים שמוטלים עליי מההתחלה ועד הסוף. איך "זכות אבות" יכולה לשמש אותי?

תשובתי: אנחנו כולנו נמצאים במערכת אחת שנקראת "מלכות דאין סוף", המלאה באור אין סוף. זה מה שיש בבריאה, ולא יותר מזה.

תוך כדי מהלך ההתפתחות של המערכת הזאת, נעשה "צמצום", הופיעו "עיגולים", ובתוכם נמשך אל המרכז "קו", שאחר כך נשבר. העיגול השחור שבמרכז, זהו הרצון המקולקל עם הכוונה "על מנת לקבל". זהו האגו האמיתי, שאותו אנחנו עדיין לא גילינו.

אנחנו התפתחנו דרך דרגות הדומם, הצומח והחי אל דרגת ה"מדבר", שבה היום מגלים את היצר הרע שלנו, האגו האנושי שמקולקל מעט. אבל רק כאשר אנחנו נכנסים לקבוצה, אנחנו מתחילים לגלות את היצר הרע האמיתי. ואז מתחילים להרגיש, היכן מסתתרת הכוונה "על מנת לקבל" בצורתה האמיתית. היצר הרע מתגלה לנו דווקא בקבוצה, ואז אנחנו ניגשים לתיקון שלו.

התיקון הפרטי מתחיל בחמש ה"שכבות" של הרצון, בחמש דרגות העביות: שורש, א', ב', ג', ד'. בסדר שנמשך מהקל אל הכבד, ממטה למעלה.

אבל, חוץ מזה, אני נכלל במערכת הגדולה, איפה שנעשה תהליך של התיקון הכללי. בתיקון הזה אני לא הראשון. תחילה מיתקנים ה"אבות", אחר כך ה"בנים" ורק בסוף של השרשרת הזאת זה מגיע עד אליי, עד לקבוצה שלי.

במסגרת של המציאות הכללית ה"אבות" תיקנו עביות דשורש, ה"בנים" תיקנו עביות א' ו – ב', ואנחנו מגיעים לעביות ג'.

באופן כזה, בעבר כבר היו נשמות שעשו חלק מהעבודה, והעבודה הזאת נשארת. היום, כאשר אני ניגש לתיקון, אני לא מתחיל מאפס, אלא ממשיך את מה שהם התחילו, ובתורי יוצר מצבור של תיקונים עבור אלה שיבואו אחריי.

כך נעשה התהליך הכללי: מתיקון של "ישראל" (גלגלתא ועיניים) לתיקון של "אומות העולם" (אח"פ). הבחינה הראשונה, התיקון של "ישראל", מתחלקת לשלבים: "אבות", "בנים", וכולי. כמו כן "אומות העולם" גם כן מתחלקים ל- 70 חלקים, שיתוקנו בסדר מסוים. כך החלקים השונים עוזרים זה לזה בדרך. ולכן היום אנחנו מגלים עולם גלובלי, שבו כולם תלויים זה בזה…

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 07.05.2013

דיעות קודמות בנושא:
בהסתמך על הזכויות של קודמינו
האבות: אז ועכשיו
הגיע זמנם של הנכדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest