דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפתח אל העולם הנסתר

מפתח אל העולם הנסתר

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

ישנם מקומות בטקסט של הזוהר שקשים לקריאה, כיוון שהטקסט נראה חסר טעם, לא מעורר, לא מנענע, לא מעורר תגובות פנימיות. אני רואה שהוא מרדים את כולם. אך מה אפשר לעשות אם אנחנו נמצאים בניתוק מהמצב הרוחני וצריכים להיכנס לקשר איתו? כיצד היה ניתן עוד לבנות את שיטת הקשר?

המצב שאני צריך להתקרב אליו לא נמצא בתחום הרגשות והרצונות שלי. כיצד עליי לעורר את עצמי בכל זאת להתקרב אליו? ילד קטן מסתכל על נהג בהתפעלות עצומה, בשבילו הוא גדול. טייס, עוד יותר. כבאי הוא ממש גיבור. הוא רואה דוגמאות ורוצה להיות כזה. יש לו הרגשה, דוגמא, ראייה, קשר. באותו האגו שהוא נמצא בו הוא יכול לתאר לעצמו באופן כלשהו את המצב הרצוי. הטבע עצמו מכריח אותו לרצות בזה. ואז הוא מתקדם בצורה אגואיסטית, כשהוא מונע על ידי רצון, דחף, משיכה.

אנחנו נמצאים מול עולם נסתר. הוא נסתר כיוון שאין לי עכשיו שום רצון אליו עד כדי כך שאני לא רואה ודוחה אותו. הוא אפילו לא הפוך ממני, הרי אז הייתי רואה אותו כשנוא, מגעיל, דוחה. אך אפילו את זה אין לי. אז כיצד אני יכול להתקרב אליו. לראות אותו לא ניתן, כיוון שאין בתוך מה, הרי אין לי רצונות אליו, אין חושים להרגשות שלו. נתנו לי אפשרות לקרוא עליו, אך אני שומע מילים ולא יודע מה פירושן.

אין בי, בעולמי, בכל מה שאני מכיר, שום תופעות דומות. ואם מספרים לי על העולם הנסתר הזה במילים ארציות: "שמש", "ירח", "זקן", "הרים", "ים", "גבעות" – זה מבלבל אותי עוד יותר, כיוון שאני מתחיל לתאר את המתרחש בעולם שלנו ולא בעולם הרוחני. יוצא שהמילים האלו עוד יותר מרחיקות אותי. אז מה עליי לעשות?

לכן המקובלים משתמשים בשפת הקבלה. כשאתה קורא טקסט הכתוב בשפת הקבלה, אתה טועה הכי פחות, כיוון שאתה רואה שמדובר על משהו שלא ידוע לך: מושגים טכניים שמדברים על רצונות בירורים, מסכים, אורות, מדרגות, מספרים שונים. כל זה טכניקה המדברת על משהו שבינתיים נסתר ממני. טקסט כזה הרבה יותר קל לקריאה, הוא מבלבל פחות.

מדוע ספר הזוהר היה נסתר במהלך מאות רבות? הוא חיכה לזמננו, שהאנשים לא יתבלבלו ולא יתחילו לגשם אותו. עד שבעל הסולם לא כתב את פירושו ה"סולם" על ספר הזוהר, היה קשה מאוד לקרוא אותו. אם המסות היו מתחילות לקרוא אותו, מי יודע מה הן היו מתארות לעצמן. אפילו עכשיו ישנם "מורים" הקושרים את חלקי גוף האדם עם הפעולות הרוחניות: יד ימין עם השפעה, שמאל עם מה שמדובר על המתרחש בעולם שלנו, לא מעבירים את זה לרגשות הפנימיים, במקום שבו אנחנו מגלים את הכוחות הרוחניים.

אנחנו צריכים להמשיך בנחישות לקרוא את ספר הזוהר ורק לחכות שהאורות שנסתרים במילים ישפיעו עלינו. וזה עובד! אין לנו ספר חזק יותר בהשפעתו מספר הזוהר. אי אפשר לבנות קשר עם העולם הנסתר בצורה אחרת. אתה זקוק לאיזה מעביר, מתווך. מיהו המתווך הזה? – מספרים לך על משהו לא ידוע ואתה משתדל יחד עם החברים להשתוקק לכך.

אמנם בינתיים אין לך לְמה להשתוקק, אך אם כולם אומרים שזה חשוב ונסתר אתה מתחיל להתפעל ממה שעכשיו ריק עבורך, ולהעניק לזה חשיבות. מדוע? – כיוון שזה חשוב לסביבה. ואף על פי שלאמיתו של דבר גם לסביבה זה לא חשוב, והם רק עובדים בשבילך – זה מספיק, אז אתה יכול לפתח את הרצון לעולם הרוחני ההפוך מאיתנו ושאין לך שום רצון אליו. כך אנחנו מגיעים לרוחניות בעזרת רצון ללא רצון.

אחרת אתה אף פעם לא תגלה את העולם הרוחני, או שתגלה אותו תחת לחץ של ייסורים גדולים, כשיבואו אליך מכות ואתה תרוץ אליו מתוך חוסר מוצא, ולא מכך שיחד עם החברים פיתחת בך את הרצון לרוחניות. זה נקרא התקדמות בדרך הייסורים, ולא בדרך האור. תחליט, מה אתה רוצה! אם נותנים לך אפשרות להתקדם עם האור, לעורר אותו על ידי הרצון שלך, שספגת מהסביבה, ואתה לא משתמש בהזדמנות הזו – יבואו אליך ייסורים, הרי לפי תוכנית הבריאה אתה חייב להתקדם.

מכאן נובע שיש לנו חופש בחירה אחד: להתקדם בטוב או ברע. אך להתקדם, זה, ללא ספק. יש לך רק אפשרות לבחור בדרך זו או אחרת, כמו לילד, להיות טוב או להישאר רע. אך סוף הדרך קבוע מראש וידוע, והזמן מוקצב. הכל נתון מראש, מלבד הגישה שלך.

לכן עכשיו אנחנו נמצאים בנקודת החלטה קריטית ביותר: האם אנחנו רואים בקריאת ספר הזוהר את התרופה. נכון שאני רוצה לישון, לא אכפת לי מכלום, הטקסט לא מושך והוא חסר טעם לחלוטין… הזוהר מרדים… אך זהו מצב אמיתי. מראים לך שאין לך שום קשר עם הרוחניות. עכשיו תקבל רצונות מהסביבה! כל אחד חייב לספק לאחרים את הערבות, כדי שהם יתעוררו. ואז מההתעוררות הכללית כשאנחנו רוצים לעורר את כולם, יבוא אור מקיף, יבצע בנו שינוי קטן ואנחנו מיד נתחיל להרגיש על מה כתוב בספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.05.201

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך לרגשות
העולם שמצויר על הרצון
להרגיש מה שאתה קורא, להבין מה שאתה מרגיש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest