דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפתח לעלייה לעולם העליון

מפתח לעלייה לעולם העליון

הערה: בעל הסולם כותב שכל האנושות וכל הטבע שבתוכו אנחנו חיים, זהו מנגנון אחד, שבו כל גלגל שיניים משפיע על האחר. המשימה של חכמת הקבלה היא להביא את כל גלגלי השיניים לאיזון מסוים, כדי לא להזיק לזולת אלא ליהנות לו.

תגובתי: תאר לעצמך מיליארדי גלגלי שיניים, שלא מסובבים זה את זה, אלא מסתובבים בו זמנית כאיש אחד לצד אחד או לצד אחר. בו זמנית! בכך נוצר כוח שהוא למעלה מהם. כלומר הם לא מסובבים זה את זה, אלא כל אחד מסתובב באחדות עם אחרים. וכאן מופיעה ביניהם הרגשה של הבורא, מה שנמצא מחוצה להם.

שאלה: אומות העולם מגיעים למצב של השפעה על מנת לקבל, ואילו עם ישראל, כלומר אנשים עם נקודות שבלב, עם שאלה על משמעות החיים, עובדים חוץ מזה עם כוונה. כלומר בכך שהם משנים את הכוונה, עם ישראל מכתיב לכל אומות העולם את הכיוון הכללי? מתרחשת איזו "נקישה"? אם כן, מתי היא מתרחשת? מתי עם ישראל מתחיל לסובב את כולם לצד אחד?

תשובתי: זה עדיין לא קורה. אבל אנחנו מקווים שבזמן הקרוב נוכל לעשות זאת. כלומר כל האנשים שמכוונים לבורא ישיגו מצב שבו הם יתחילו להרגיש זה את זה, לחפש את הבורא בשיתוף פעולה הדדי ביניהם. ואז הכול יצליח לנו. כל העולם ירגיש את התנועה ההרמונית ההדדית שלנו, יידבק אלינו וכך יסתובב.

ועם זאת האנושות תתחיל לצאת מתוך הסיבוב המכני הזה לדרגה הבאה, להרגשת הכוח, שנמצא מחוץ לגלגלי השיניים, לדרגת הבורא. זה נקרא "עלייה לעולם העליון". לכן המפתח אליו מסתתר בקיום הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

התהליך הזה מתחיל מהשתוקקות אישית, אינדיבידואלית למצב כזה. אם נתחיל לעשות זאת, אז נגיע מהר מאוד לשיתוף פעולה הדדי בינינו. נרגיש את המגע שבתוכו אנחנו נמצאים, וכיצד שיתוף הפעולה ההדדי הזה מעלה אותנו, כיצד הבורא עומד מאחורינו, וכיצד אנחנו כבר מתחילים להיכנס להרגשה שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 21.07.2019

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest