דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מפתחות לספר הזוהר

מפתחות לספר הזוהר

laitman_2009-11-29_9923_70.jpg

שאלה: במה ספר הזוהר כל כך מיוחד, למה דווקא הוא בעל פופולאריות כל כך גדולה ונחשב למקור הכוח הגדול ביותר?

תשובתי: בעל הסולם כתב, שלא לפני ספר הזוהר ולא אחריו, היה כתב קבלי בעל עוצמה כל כך גדולה, של גילוי כל כך גדול. הרי לכתיבת הספר הזה התאספו יחד עשרה מקובלים שמתאימים ליצירת כלי אחד והתחברו לעשר ספירות מלאות במדרגת גמר התיקון. כלומר של כל 125 המדרגות שבהם הנשמה צריכה לעלות, כדי לתקן את עצמה במלואה.

הם עלו למצב של גמר התיקון, ומשָם כתבו על הגילוי הזה. לכן הספר הזה נקרא "זוהר" – זיהרא עילאה, שאין יותר גדול ממנו וגם לא יכול להיות.

הספר הזה נכתב כפירוש לכל חמשת חומשי התורה. כלומר, כל מה שהתגלה על ידי כל המקובלים הגדולים, מבית המקדש הראשון ועד בית המקדש השני מוצג בספר הזה בדרגה של גמר תיקון. וכמו כן, הוא נכתב בצורה מיוחדת מאוד: רבי שמעון דיבר, רבי אבא כתב, וכל שאר החברים סיפרו על הגילויים שלהם. זה אומר, שהוא נותן תאור בכל מיני זוויות ראייה אפשריות, ולכן מתאים לכל הנשמות שאי פעם יגלו אותו וירצו לתקן את עצמן בעזרת האור המחזיר למוטב.

ההיסטוריה עצמה של הספר הזה היא מיוחדת וטראגית: הוא היה נסתר במשך זמן רב מאוד והתגלה רק במאה ה–11 בספרד, הודות לרבי משה די לאון. ואחר כך באו עוד כמה שלבים של הסתרתו וגילויו, עד שבמאה ה–20 הופיע בעל הסולם. באותן השנים כבר החלה החזרה לארץ ישראל, וכל המקובלים התחילו להרגיש, שהגיע הזמן ליישׂוּם ומימוּש של הספר הזה, כלומר תיקון הנשמות ויציאה מהגלות האחרונה, לגאולה השלמה. לכן בעל הסולם קיבל רשות לכתוב פירוש על הספר הזה, שנקרא "הסולם".

ספר הזוהר עצמו נעול בהמון מפתחות שונים להמון מנעולים שונים, וכתוב שאדם רגיל אינו יכול לגעת בו כלל. ניתן לקנות את ספר הזוהר ולקרוא, אך לא תוכל לדעת מה לעשות איתו, כיצד להשתמש בו בצורה נכונה.

על ידי ארבע ההקדמות שנכתבו לספר הזה על ידי פירוש הסולם, שלכבודו הוא קיבל את שמו, "בעל הסולם", נותן לנו בעל הסולם מפתח, קובע ייחס, כיוון, כיצד לגלותו, כיצד להביט לתוכו.

ומרגע זה כבר אפשר לומר, שבאמת קיבלנו את ספר הזוהר, כדי ליישׂם אותו. הוא הופך למקור של אור עצום, שבו אנחנו יכולים להשתמש יום אחר יום.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הכל פתוח" בנושא ל"ג בעומר, 17.05.11

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

ידיעות קודמות בנושא:
המפתח לגילוי הזוהר
מקור מים חיים
הספר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest