מעשה פלוס כוונה

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

"הבורא הוא טוב ומיטיב". עלינו לקבל זאת כאקסיומה היחידה שברוחניות.

מלמעלה לא מגיע שום דבר רע, מתגלה הטוב המוחלט, האור תמיד נמצא במנוחה מוחלטת – כל הבעיה היא רק בכלי, ברצון של הנברא. כלומר, הכול תלוי באדם, במאמצים ובהכנה שלו. הפעולה עצמה יכולה להיות קבלה או השפעה, הכוונה יכולה להיות למען עצמי או למען הזולת.

אנחנו מתחילים את ההתפתחות שלנו מ"כוונה לקבל על מנת לקבל", מהסתר כפול, מלא לשמה. פעולה לקבלה עם כוונה למען עצמי (על מנת לקבל). אחר כך, בזכות מאמצינו, אנחנו מגיעים למדרגה של ה"כוונה להשפיע על מנת לקבל".

בזמן המעבר מה"כוונה לקבל על מנת לקבל" ל"כוונה להשפיע על מנת לקבל", השתנתה רק הפעולה המכנית. את זה אנחנו מסוגלים לבצע!

אין לנו שליטה על הכוונה אותה יכול לתקן רק האור, אך לשנות את הפעולות שלנו מקבלה להשפעה – אם זה למענינו, אנחנו מסוגלים! ואנחנו משפיעים, בכדי לעשות יותר טוב לעצמנו! העבודה הזאת נקראת "קנה לך חבר".

heb-2010-06-09_rav_kitvey-rb-1984-15-ha-itachen_lesson_bb.jpg

אך בכדי לעבור מ"כוונה להשפיע על מנת לקבל" ל"כוונה להשפיע על מנת להשפיע", חייבים לשנות את הכוונה, לכן נדרשת פעולת המאור המחזיר למוטב. אני משקיע מאמצים ומבצע פעולות, ובכך עושה את כל הנחוץ בקבוצה ובלימוד, אך השינוי בכוונה נעשה רק על ידי כוח האור.

כאשר אנחנו מגיעים ל"כוונה להשפיע על מנת להשפיע", דרגת האמונה, דרגת ה"לשמה", דרגת השכר והעונש, הגילוי הראשון – אנחנו מעלים את עצמנו בצורה הכרתית למדרגה של "כוונה לקבל על מנת להשפיע" גם על ידי הפעולה שלנו וגם על ידי השפעת האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 09.06.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest