דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערת המכפלה – מקום החיים הרוחניים

מערת המכפלה – מקום החיים הרוחניים

כשאנחנו בונים את עצמנו בקו האמצעי, אנחנו צריכים לחבר בצורה נכונה את תכונת ההשפעה, הבינה, קו הימין, עם תכונת הקבלה, המלכות, קו השׂמאל. החיבור שלהם יוצר כלי שנקרא "מערה", והמערה הזאת היא כפולה (מכפלה). ב"אדמה", במלכות, קיים מרחב שבו ניתן לחיות, והחיים זה הבינה.

אך כדי שהבינה תחדור למלכות, תחילה צריכה להתבצע פעולה הפוכה: מלכות צריכה להיכלל בבינה כדי שבינה תדע כיצד לספק את המלכות, והמלכות תדע כיצד לדרוש את השפעת הבינה. כתוצאה מכך נוצרת חדירה הדדית כפולה של המלכות והבינה, "מערה כפולה" (מערת המכפלה), הבסיס של התיקון הכללי של הנברא.

מאחר וזה מקום התיקון, נמצאים שם האבות, רצונות המתוקנים בכוונת ההשפעה. הם השׂיגו קשר נכון של הבינה והמלכות: מקבלים במלכות ומשפיעים על ידי הבינה, כלומר עובדים גם עם הקבלה וגם עם ההשפעה.

ומה נקבר? – הכוונה האגואיסטית על מנת לקבל, שכמו קליפה עוטפת את הרצון, ובכך הופכת אותו ליצר הרע. לכן קבורה נקראת תיקון. איננו נוגעים ברצונות, ככל שהם גדלים יותר כך טוב יותר. אך בכל מדרגה, כלומר בכל דור, אנחנו קוברים "כוונה לתענוג עצמי", ובזה מיתקנים, בכך שיוצרים שיווי משקל ואיזון בין קבלה והשפעה.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 29.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest